می‌خواهید که از سبیزجات تازه مصرف کنید و از بو و طعم واقعی‌ آن لذت ببرید. داشتن باغچه شخصی‌ در زندگی‌ شهری بسیار سخت به نظر می‌رسد. اما همه ما می توانیم با کمی‌ حوصله و فضا و هزینه بسیار کم در محیط آپارتمان تعدادی از گیاهان بسیار مفید را پرورش دهیم. اگر به دنبال بهترین انتخاب هستید،  این مطلب را مطالعه کنید. 4 تا از مهمترین گیاهانی که به راحتی در آشپزخانه شما می‌توانند رشد نمایند عبارتند از:

1. ریحان

ریحان شیرین از محبوب‌ترین گیاهانی است که در آشپزخانه پرورش داده می‌شود. این گیاه دارای طعم و عطر بسیار قوی است و رایحه بی‌ نظیری به غذای شما اضافه می‌کند. ریحان سرشار از ویتامین c، a و k است و همینطور به عنوان منبع آهن و پتاسیم و کلسیم شناخته می شود. فواید ریحان در کنترل فشار خون و افسردگی در مطالعات دیده شده است.

2. پیازچه

درست مثل ریحان وجود حشرات موذی را در منزل کم می‌کند. پیازچه حاوی آنتی‌بیوتیک طبیعی‌ و میزان سولفور بسیار بالا است و در نتیجه یک داروی طبیعی در جلوگیری از بیماری‌ها است. نوع خشک و یا تازه پیازچه می‌تواند طعم فوق‌العاده‌ای به گوشت، ماهی‌ و یا مرغ دهد و همینطور اضافه کردن آن به سوپ و سایر غذاها به عنوانه چاشنی‌ بسیار محبوب است.

3. گشنیز

شاید بین همه سبزیجات گشنیز دارای بیشترین میزان ویتامین c است؛ همینطور که حاوی تعداد زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر است. گشنیز دارای خواص بسیار فوق‌العاده‌ برای دستگاه گوارش و ضد عفونی کردن معده و روده از باکتری‌های مضر است. همینطور این گیاه به عنوان ماده موثر در کنترل قند خون و کاهش دهنده استرس در بدن و همینطور سم زدائی از کبد و صفرا شناخته شده است.

4. لاوندر (اسطو خودوس)

لاوندر از معروفترین و محبوب‌ترین گیاهان دارویی با خواص بسیار بالا است، به ویژه روغن طبیعی‌ این گیاه بسیار محبوب است. از لاوندر می‌توان به عنوانه ادویه در پخت و پز یا شیرینی‌ پزی استفاده کرد. بوی‌ قوی این گیاه حشرات موذی را از محیط خانه شما دور می‌کند.