بسیاری از ما چنین تصور می‌‌کنیم که شناخت مردان کاری بسیار دشوار است. یکی‌ از علل مهمی‌ که به این نوع افکار دامن می‌‌زند، باور‌های غلطیست که نسل به نسل منتقل شده و ناخوداگاه در ذهن ما نیز جای گرفته است، مثلا شما هم زیاد شنیده اید که می‌‌گویند "مرد که گریه نمی‌‌کنه!"، درحالی‌که هر انسانی‌ ممکن است تحت تاثیر احساسات مختلف نیاز به اشک ریختن داشته باشد. در این مطلب می‌‌خواهیم به مهمترین این باور‌های غلط بپردازیم که با حذف آنها از فکرتان، راحتر خواهید توانست مردها را بشناسید و به آنها اعتماد کنید.

 

1. ظاهر و اندام یک زن حرف اول را می‌‌زند

درست است که مردها به مسائل فیزیکی‌ بیشتر توجه می‌‌کنند و به جذابیت ظاهری توجه می‌‌کنند، اما به این معنی نیست که تنها ملاک برای آنها همین مورد است. به همان اندازه، شخصیت، رفتار و افکار زنان نیز برای آنها مهم بوده و جذاب است.

 

2. از زنان قدرتمند فاصله می‌‌گیرند

کاملا بر خلاف این تصور، استقلال، اتکا به نفس و خلاقیت در شخصیت زنان برای مردها بسیار جذاب است و این باور کاملا اشتباه جا افتاده است.

 

3. مردها احساس ندارند

رایج‌ترین باور اشتباه در مورد مردها، همین مورد است. ظاهر سخت یا خشن هیچ انسانی‌، دلیل بر نبود احساس در دل او نیست. به همان میزان که زنها می‌‌توانند منطقی‌ و سرسخت باشند، مردها نیز می‌‌توانند احساساتی و آسیب‌پذیر باشند.

 

4. دوستی‌ اجتماعی برای آنها معنی ندارد

اینکه فکر کنیم تمام مردها به دنبال ارتباط خاصی‌ با جنس مخالف هستند کاملا به دور از واقعیت است. بسته به شخصیت هرکسی، ممکن است بتوانند روابطی‌ دوستانه در چارچوب‌های اجتماعی داشته باشند که جنسیت افراد از اهمیتی برخوردار نباشد.

 

5. مردها از تعهد فراری هستند

در صورتی‌ که رابطه‌ای خوب داشته باشند، کسی‌ را دوست داشته باشند  یا مانند هر زنی‌ احساس آرامش کنند، آنها نیز دوست دارند پایبند باشند و بسیار وفادارند. این مساله کاملا به شخصیت افراد برمی‌ گردد و نه جنسیت آنها.

 

6. مردها آسیب پذیر نیستند

درست مانند هر انسانی‌ که احساسات دارد، مردها نیز از لحاظ احساسی‌ ممکن است آسیب ببینند یا به اصطلاح دلشان بشکند. اینکه تصور کنیم آنها هیچ احساسی‌ ندارند یا فقط منطقی‌ فکر می‌‌کنند، کاملا اشتباه است.

 

7. تنها بنابر ظاهر انسان‌ها را مورد قضاوت قرار می‌‌دهند

باوری کاملا اشتباه و به دور از واقعیت که تنها باعث می‌‌شود مردها سطحی به نظر برساند.

 

8. اولویت آنها همیشه شغل و کاریر است

درست مانند زنان شاغل، مردها نیز شغل و کارشان را جدی می‌‌گیرند و می‌‌توانند همزمان هم زندگی‌ اجتماعی، هم احساسی‌، هم ازدواج و هم شغل را داشته باشند و اداره کنند.