به گزارش حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس اعلام سازمان تدارکات پزشکی هلالاحمر؛ خط تلفن ویژه اطلاعات دارویی بهمنظور اطلاعرسانی بهروز و پاسخگویی به بیماران و مراجعان به داروخانههای مرکزی و فوقتخصصی (تکنسخهای) هلالاحمر و همچنین تکریم و رفاه آنان، با شماره 41651 راه اندازی شد.
بر اساس این گزارش، در این سامانه داروخانهها و واحدهای مربوطه؛ به صورت فهرست 9 گزینهای تعریف شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. اطلاعات دارویی، داروخانه مرکزی، داروخانه فوق تخصصی(تکنسخهای)، داروخانه تهرانپارس، داروخانه جزیره کیش، بیمهگری، ساعات کاری و نشانی داروخانههای هلالاحمر از جمله بخشهای این سامانه است و هموطنان میتوانند به صورت مستقیم اطلاعات مورد نیاز را از این طریق دریافت کنند.
شایان ذکر است؛ ساعات پاسخگویی از طریق خط تلفن ویژه به شرح ذیل است:
* اطلاعات دارویی از ساعت 8 صبح تا 21
* داروخانه مرکزی هلال احمر از ساعت 8 صبح تا 21
* داروخانه فوق تخصصی (تک نسخه ای) از ساعت 8 صبح تا 19
* داروخانه تهرانپارس از ساعت 8 صبح تا 19
* داروخانه جزیره کیش از ساعت 8 صبح تا 14 و 17 تا 22
لازم به توضیح است؛ شبکه داروخانههای سازمان تدارکات پزشکی هلالاحمر بهخصوص داروخانه مرکزی، بهعنوان نخستین داروخانه مکانیزه در کشور با همکاری داروسازان مجرب، داروهای تخصصی، فوقتخصصی، خاص و داروهای پروندهای (از قبیل داروهای بیماران پیوندی، دیالیز و بیماران M.S) و داروهای تک نسخهای را که بیشتر آنها تحت پوشش بیمههای جاری کشور است، عرضه میکند.