مدیرکل زندان‌های استان تهران:

تهران میزبان هفدهمین جشنواره تئاتر زندانیان سراسر کشور شد/ ۱۸ اثر فاخر به جشنواره راه یافت

مدیرکل زندان‌های استان تهران با بیان اینکه تهران میزبان هفدهمین جشنواره تئاتر زندانیان سراسر کشور شد، گفت: این مراسم در روز‌های ۱۲ تا ۱۴ دی ماه اجرا خواهد شد.

تهران میزبان هفدهمین جشنواره تئاتر زندانیان سراسر کشور شد/ 18 اثر فاخر به جشنواره راه یافتبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، مصطفی محبی مدیرکل زندان‌های استان تهران در نشست خبری هفدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور اظهار کرد: سازمان زندان‌ها در بحث قانونی می‌بایست افرادی که تحت قرار‌ها به زندان معرفی می‌شوند را نگهداری کند؛ اما اصلاح و تربیت نیز از جمله وظایف مهم سازمان زندان‌ها است.

وی ادامه داد: اقدامات زیادی در راستای اصلاح و تربیت زندانیان از ناحیه سازمان زندان‌ها برای مددجویان صورت می‌گیرد که بخش‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی به دست با کفایت همکاران ما انجام می‌شود که ما میزبانی هفدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر را متقبل شدیم و در روز‌های 12 تا 14 دی ماه این مراسم اجرا خواهد شد.

محبی به انجام ورزش صبحگاهی و وجود 2 الی 4 سالن ورزشی در زندان‌ها اشاره کرد و گفت: مددجو در زندان رها نیست و همه زندانیان در بخش‌های هنری ورزشی فعالیت دارند و زمان آن‌ها به بیهودگی سپری نمی‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: مدعی هستیم که در هر زندان گروه حرفه‌ای تئاتر داریم و حدود 130 فراخوان داده شده و 130 اثر هنری از کل کشور برای ما فرستاده‌اند و 18 اثر فاخر و بهتر انتخاب شده است.

وی بیان داشت: زندانیان در 40 حرفه مشغول آموزش هستند و حدود 10 درصد از زندانیان مشغول به کار هستند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران افزود: در زندان چهار گروه اصلی، تئاتر موسیقی، سینما و هنرهای تجسمی داریم و در مجموع به لحاظ ارتقای تفکر مطالعاتی 33 کتابخانه در زندان‌های استان تهران وجود دارد و 170 هزار جلد کتاب در دسترس شبانه روزی است.
 
محبی تصریح کرد: با استفاده از 70 نفر نیروی روحانی نمازهای جماعت و کلاس های اخلاقی برگزار شده و با به کار گیری روانشناسان،  اقدامات خوبی را انجام می‌دهیم.
 
در ادامه حجت الاسلام سیدعلی اکبر میرصانعی مسوول فرهنگی سازمان زندان ها افزود: وظیفه ما این است که کارهای فرهنگی و اصلاح و تربیتی را برای زندانیان انجام دهیم که بازگشت شرافتمندانه به جامعه داشته باشند.
 
وی گفت: زندانیان در مسابقات قرآن شرکت می کنند و سه دانشگاه بعثت یک و دو و سه در زندان‌های تهران اعم از اوین، رجایی شهر و قزلحصار زیر نظر دانشگاه علمی کاربردی اداره می شود.

صانعی تصریح کرد: 400 مددجو در دانشگاه و در 20 رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند، 6 مدرسه داریم که بیش از 1900 دانش آموز دارد و 250 مددجو در طول سال باسواد می شوند.

مسئول فرهنگی سازمان زندان ها افزود: بیش از 50 درصد از کارهای ما در سازمان زندان ها فرهنگی و اصلاح و بازگشت زندانیان به جامعه اولویت اصلی ما است و برگزاری جشنواره های هنری به تحقق این اولویت کمک می کند.
 
در این مراسم از پوستر هفدهمین جشنواره تئاتر زندان های سراسر کشور رونمایی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان