زریر از طراحان شناخته شده در میان طراحان مانتو است که با حرکتی منسجم و بدون وقفه فعالیتش را از سال 1381 آغاز کرده است. بنیانگذاران گروه طراحی زریر، با دانشی که دارند مجموعه‌هایی از مانتو را براساس ایده‌های خاص طراحی و عرضه می‌کنند. نیکی کریمی از ستارگان سینمای ایران از چهره‌هایی است که زریر و مانتوهایش را برای حضور در جوامع داخلی و بین المللی انتخاب کرده است. 

گروه طراحی مد و لباس زریر در سال 1381 توسط سه نفر از فارغ التحصیلان رشته مهندسی نساجی دانشگاه امیر کبیر ( پلی تکنیک تهران ) شکل گرفت. رعنا مدبر، غزل ترکی شریف آبادی و روناک فانی با راهنمایی  مهندس مظاهری که تجربه سالیان تدریس و تحقیق را در اختیارشان قرار داده بود، پای در عرصه طراحی لباس و مد گذاشتند. بنیانگذاران گروه زریر با برخورداری از دانش مهندسی نساجی، شناخت دقیق انواع پارچه و رنگ، روش‌های گوناگون رنگرزی، چاپ و تکمیل، در کنار بهره گیری از دوره‌های متعدد طراحی لباس، نقطه تمرکز خود را بر نوآوری قرار دادند.

هدف زریر ، اضافه کردن هنر و خلاقیت به تن پوش‌های روزمره ، تلفیق رنگ و طرح و فرهنگ ایرانی با الگوهای مدرن به منظور تسهیل در استفاده و ایجاد یک برند ایرانی اما بین المللی در زمینه طراحی لباس است. در زریر هر تن پوش به صورت جداگانه طراحی، دوخته و چاپ می‌شود و به این ترتیب با ویژگی‌های یکتای خود، از هر قطعه دیگر متفاوت است. با پشتکار و جدیت و بعد از برگزاری بیش از 30 نمایشگاه، امروز زریر مفتخر است که انتخاب اول هزاران مشتری وفادار و پیگیر، گروه‌های معتبر موسیقی ، هنرپیشگان سینما و تلویزیون، شرکت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی است.

در این مقاله به معرفی کالکشن بهاره‌ی زریر که با نگاهی به آثار زیبای آنری ماتیس طراحی شده، می‌پردازیم.

زریر

آنری ماتیس، نقاش و مجسمه ساز فرانسوی سبک فوویسم، به سبب نوآوری‌ها و اثر گذاری‌اش بر معاصران، یکی از مهمترین هنرمندان سده بیستم به شمار می‌آید. نقاشی‌های ماتیس به شدت تحت تاثیر فرهنگ و هنر شرقی است و نفوذ عمیق ویژگی‌های تزیینی هنر اسلامی و مینیاتورهای ایرانی در آثارش نمایان است. ماتیس به هنری متعادل، ناب، اهنگین، ارامش بخش، و عاری از موضوع‌های گزنده و دلگیر می‌اندیشید و آرزو داشت که هنرش همچون یک صندلی راحت باشد که خستگی را از تن ادمی بزداید و به او اندکی لذت، خوشی، و شادی بخشد.

زریر بهاره

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت زریر مراجعه کنید.