ماهان شبکه ایرانیان

رییس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده مطرح کرد:

نقش لابی خودروسازان در آلودگی هوا!

رییس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده اظهار کرد: متاسفاته خودروسازان با لابی سنگین خود مانع اجرایی شدن قانون در رابطه با الزام خودروسازان به اسقاط خودروهای فرسوده شدند بنابراین آنها نیز در آلودگی هوای کلان‌شهرها مقصرند

نقش لابی خودروسازان در آلودگی هوا!

رییس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده اظهار کرد: متاسفاته خودروسازان با لابی سنگین خود مانع اجرایی شدن قانون در رابطه با الزام خودروسازان به اسقاط خودروهای فرسوده شدند بنابراین آنها نیز در آلودگی هوای کلان‌شهرها مقصرند.

به گزارش به نقل از ایسنا،مصطفی جودی ، اظهار کرد: سال 1388 مصوبه‌ای به تصویب هیات دولت رسید که بر مبنای آن خودروسازان موظف شدند معادل 30 درصد تولیدات خود، خودروی فرسوده از رده خارج کنند.

وی با بیان اینکه با لابی سنگین خودروسازان حتی یک روز نیز این مصوبه اجرایی نشد، خاطرنشان کرد: در دولت فعلی نیز چند ماه پیش مصوب شد خودروسازان به ازای تولید خودروهای پرمصرف با مصرف سوخت 8 تا 8.5 لیتر و بیشتر، یک خودروی فرسوده را از رده خارج کنند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده ادامه داد: متاسفانه این بار نیز لابی خودروسازان مانع اجرایی شدن این مصوبه شده و دیدیم که با درخواست وزیر صنعت، معدن و تجارت، هیات دولت این مصوبه را لغو کرد.

وی افزود: این وضعیت در حالی است که در همه جای جهان این خودروسازان هستند که موظفند به ازای تولید و فروش خودروهای خود، خودروهای فرسوده را نوسازی و از رده خارج کنند.

جودی با بیان اینکه سال گذشته به ازای واردات 75 هزار دستگاه خودروی وارداتی 170 هزار دستگاه خودروی فرسوده اسقاط شد، تصریح کرد: با این حال با وجود تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال گذشته حتی یک خودروی فرسوده نیز از این محل نوسازی نشد.

وی اظهار کرد: این وضعیت در حالی است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی 200 مرکز اسقاط خودروهای فرسوده با ظرفیت سالانه دو میلیون دستگاه در سراسر کشور ایجاد شده اما هم‌اکنون حدود 90 درصد ظرفیت این مراکز خالی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان