باور کلی ما بر این است که آرایش باعث جوان تر به نظر رسیدن و رفع عیوب احتمالی چهره ما می شود اما گاهی مسیر  را اشتباه می رویم یعنی با اشتباهاتی در هنگام آرایش کردن باعث پیرتر به نظر رسیدن چهره خود می شویم. این اشتباهات را یاد بگیرید و در هنگام آرایش تکرار نکنید. 

استفاده از کرم پودری که مناسب پوست شما نیست

نه تنها استفاده بیش از حد و ایجاد لایه‌ای ضخیم از کرم پودر، یک اشتباه جدی آرایشی است بلکه انتخاب رنگی‌ که مناسب با پوست شما باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر رنگ خیلی‌ روشنی انتخاب کنید رنگ پریده و اگر تیرتر انتخاب کنید سبب ایجاد تفاوت رنگ بین صورت و بدن به خصوص گردن خواهید شد. بهتر است رنگی‌ دقیقا مناسب با پوست انتخاب کرده حتما از تکنیک سایه روشن استفاده کنید.

 

استفاده زیاد از کانسلر در زیر چشم ها

درست است که سیاهی زیر چشم‌ها منظره خوبی نداشته و باید پوشیده شود. ولی‌ سفید کردن بیش از حد ناحیه چشم سبب مسن تر به نظر رسیدن چهره خواهد بود.

رژ‌های تیره

با بالا رفتن سن، لب‌ها رفته رفته رنگ طبیعی و صورتی‌ خود را از دست می‌دهند، بنابراین استفاده از رژ لب قطع در زیبایی‌ آنها موثر است. اما رژ‌های تیره‌ای که این روزها مد شده ‌اند حداقل چند سال به سن ظاهر و چهره اضافه می‌کنند و توصیه می‌شود از رژ‌های رنگ روشن تر بیشتر استفاده شود.

 

استفاده از پنکک‌ها یا پودر‌های فشرده

پوست جوان نور و شفافیت را منعکس می‌کند. در صورت استفاده زیاد از این پودر‌های مات کننده، باعث تیرگی و کدر شدن پوست خواهید شد.

 

خط‌ چشم سیاه

در استفاده از مداد یا خط‌ چشم، توصیه می‌شود از رنگ‌های نسبتا روشنتر مثل قهوه‌ای یا طوسی استفاده کنید. خط چشم سیاه به دلیل فرم کلاسیکی که به چشر و چشم‌ها می‌دهد سن را بالا می‌برد.

 

استفاده نادرست از خط یا دور لب

هیچ گاه نباید رنگ خط لب شما متفاوت یا تیره تر از رنگ روژ انتخاب شود. شادابی و طبیعی به نظر رسیدن لب‌ها، مستلزم شفافیت و یکدستی آنهاست. همچنین به کل کنار گذاشتن و نکشیدن دور لب هم سبب نامرتب بودن رژ و بدمنظره شدن کناره‌های دهان خواهد بود.