با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نرم افزار‌های ارتباطی‌، انتظار می‌‌رفت که روابط گسترش یافته و آشنائی با افراد جدید به منظور برقراری رابطه عاشقانه و در نهایت ازدواج آسانتر شود. اما کاملا برخلاف این تصور، تردید ها، ترس‌ها و عدم اعتماد به این تکنولوژی‌ها باعث  برقراری رابطه بسیار سخت تر  شده است. در این مطلب می‌‌خواهیم توصیه‌هایی‌ کنیم که بتواند شما را آماده تر کرده و در مسیر درست جذب همسر ایده‌آل قرار دهد.

 

1. جوابگو باشین

 گوش نشینی، خود را گرفتن یا فقط در خانه منتظر ماندن، نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت. به توجه افرادی که نزدیک به خواسته‌های شما هستند، جوابگو باشید و به آنها فرصت بدهید تا به طرف شما بیایند و خود را اثبات کنند. به خصوص اگر موردی باشد که شما نیز احساس علاقه بکنید، حتما اجازه دهید طرف مقابلتان توجه شما را احساس کند.

 

2. خاص باشید

بیشتر افراد دوست دارند انسان‌های جذاب و خاص را به خود جذب کنند در حالی‌ که تلاشی برای جذاب بودن نمی‌‌کنند! به عنوان مثال، اگر می‌‌خواهید با کسی‌ اوقات خوشی‌ سپری کنید و لحظات شادی داشته باشد، خودتان نیز می‌‌بایست شاد و خوش باشید. پس سعی‌ کنید با داشتن علایق خاص و شخصیتی منحصر به فرد، اولین قدم را برای جذب فرد خاص بردارید.

 

3. نگرش درستی‌ داشته باشید

اگر نگرش درستی‌ داشته باشید و بدانید که به دنبال چه رابطه ای‌ هستید تصمیمات درستی‌ خواهید گرفت در غیر این صورت فقط به احساسات آنی‌ واکنش نشان خواهید داد و خواسته ذهن و قلب خود را انتخاب نخواهید کرد. اگر با فردی آشنا شده اید که مورد پسند شما است ولی‌ با نگرش شما درباره رابطه عاطفی تطابق ندارد، از جدی شدن رابطه بر حذر باشید و بگذارید نگرشتان، صدای منطق شما باشد.

4. لیست درست کنید

وقتی‌ نگرش ثابتی در مورد رابطه برای خود شکل دادید لیستی از خواسته‌ها و آرزو‌های خود بنویسید. دقیقا بدانید به دنبال چه کسی‌ با چه خصوصیاتی هستید. ریز به ریز خواسته‌های خود را بنویسید. این لیست ممکن است از رنگ چشم تا نحوه رفتار معشوق ایده‌آل را دربرگیرد. سپس یک لیست "حتما باید باشد" تهیه کنید. در این لیست کاملا واقع بینانه، خواسته‌هایتان را از صافی ردّ کنید و بر اساس اولویت، مهمترین آنها را بنویسید.

 

5. خودتان را بشناسید

برای اینکه در شناخت دیگران موفق باشید، بسیار مهم است که ابتدا خودتان را کاملا بشناسید. نقاط ضعف و قدرت شخصیتتان را بدانید، خواسته‌ها و استعداد‌هایتان را بشناسید و خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

 

6. مراودات اجتماعی را بیاموزید

در آشنائی، برخورد‌های اول و هر نوع ارتباطی‌، داشتن مهارت‌هایی‌ برای برقراری روابط اجتماعی کلید ماجراست. قبل از هرچیزی، اعتماد به نفس را به تن‌ کنید که جذاب‌ترین خصیصه شخصیتی است. همچنین لبخند و خوشرویی را همراه داشته باشید. از نحوه لباس پوشیدن تا راه رفتن، همه تاثیر مهمی‌ در بازتاب شخصیت شما دارند.

 

7. صبور باشید

برای رسیدن به ایده‌آل یا بهترینی که می‌‌خواهیم، تلاش بسیاری نیاز است. همچنین مسیری طولانی می‌‌بایست طی‌ شود که نیازمند صبر است. اگر عجولانه و بی صبرانه تصمیمی بگیرید، احتمال خطا بسیار است. 

 

8. خودتان باشید

برای جذب هر کسی‌ که می‌‌خواهید، هرگز رفتار یا سبکی از زندگی‌ را تقلید نکنید. خود را جور دیگری جلو ندهید و فکر نکنید شخصیت دیگری ممکن است جذابتر باشد. به هرحال در طولانی مدت نمی‌‌توانید در جلد کس دیگری بمانید. بنابراین، خودتان باشید و دقیقا شخصیت خودتان را ارائه کنید.