درست است که اعتماد یک مقوله مهم اکتسابیست، ولی‌ مشاوران خانواده‌ معتقدند از همان ابتدای آشنائی و در دوران نامزدی هم می‌‌توان با دقت کردن به نشانه هایی‌، قابل اعتماد بودن یا نبودن فرد مقابل را تشخیص داد. 

 

1. در هر موردی می‌‌توانید با او صحبت کنید

اگر مردی که با او در ارتباط هستید، نسبت به هر موضوعی اشتیاق نشان می‌‌دهد یا حداقل احساس راحتی‌ و آرامش می‌‌کنید و می‌‌دانید که می‌‌توانید هر مساله‌ای را با او در میا‌‌ن بگذارید، یکی‌ از نشانه‌های قابل اعتماد بودن را دارد.

 

2. حرف و عمل همسانی دارد

اگر مردی دائم شعار‌های خوبی می‌‌دهد یا وقت حرف زدن بسیار منطقی‌ به نظر می‌‌رسد اما در عمل هیچ همخوانی‌ای با شعار‌های خود ندارد، احتمالا انسان قابل اعتمادی نیست. اما اگر حرف و عمل او همخوانی دارد، نشانه خوبیست.

 

3. در حین صحبت به چشمانتان نگاه می‌‌کند

نه تنها این کار او را جذاب تر می‌‌کند بلکه نشانه کوچکی از قابل اعتماد بودن اوست. چه زمانی‌ که خودش صحبت می‌‌کند و چه شما، مستقیم به چشمانتان نگاه می‌‌کند.

 

4. صادق است

هرچند که این مورد در مورد هرکسی صدق می‌‌کند، اما بسیار مهم است که مرد زندگیتان دروغ نمی‌‌گوید یا ریا ندارد. از مهمترین نشانه‌های قابل اعتماد بودن، صداقت است.

 

5. به شما کاملا اعتماد دارد

بیشتر افراد شکاک، خود ریگی به کفش دارند. اگر با آرامش خاطر به شما اعتماد می‌‌کند و اطمینان دارد، احتمالا خود او نیز فردی قابل اعتماد است.

 

6. رفتار مناسبی با دیگر زنان دارد

بسیاری از مردان، با وجود داشتن رابطه‌ای جدی، وقتی‌ زنان زیبای دیگری را می‌‌بینند، ابایی از باز کردن سر صحبت یا بگو و بخند با آنها ندارند. اگر مرد شما خوددار و محترم است، نشان از قابل اعتماد بودن او دارد.

 

7. همیشه حاضر است

چه در روز‌های سخت و بیماری و چه لحظه‌های تنهایی‌، اگر حضور احساسی‌ و اهمیت دادن او را احساس می‌‌کنید، محتملاً فرد قابل اتکا و اعتمادیست.

 

8. روابط خانوادگی خوبی دارد

یکی‌ از مشاوران برجسته انجمن روانشناسان آمریکا، تاکید می‌‌کند که از نحوه ارتباط، رفتار و برخورد یک مرد با مادر و خواهرش، می‌‌توان تا حدودی شخصیت او یا رفتارش با بقیه زنان را تخمین زد. اگر احترام و علاقه قوی‌ بین او و خانواده ا‌ش است، نشانه بسیار خوبیست.

 

9. شما را با افتخار معرفی‌ می‌‌کند

آخرین نشانه مهم قابل اعتماد بودن مردی، معرفی‌ شما به دوستان و یا اعضای خانواده‌ ا‌ش است.