جوش شیرین علاوه بر کاربردی که در آشپزی دارد، معجزه تمیزی همه قسمت‌های خانه را نیز به شما هدیه می‌دهد. این ماده کثیفی‌ها را از بین برده و بوهای بد را هم رفع می‌کند. بنابراین جوش شیرین ماده‌ایست که برای نظافت هر نقطه‌ای از خانه کاربرد دارد. پس همیشه مقداری از آن را در خانه داشته باشید. در ادامه مطلب چندین روش استفاده از این ماده را به شما آموزش خواهیم داد.

  1. لباس‌های چرک

هم لباس‌های سفید و هم رنگی با اضافه کردن یک فنجان جوش شیرین به مایع شوینده، تمیزتر از ماشین لباسشویی بیرون می‌آیند. جوش شیرین کمک می‌کند تا PH مایع لباسشویی متعادل شود.

  1. حمامی پر از کپک

وان، کاشی‌ها، سینک و پرده سرویس حمام و دستشویی را با یک اسفنج مرطوب آغشته به جوش شیرین بسابید. سپس آنها را آب بکشید تا سطوح براق نمایان شوند.

  1. چاهک گرفته

½ فنجان جوش شیرین را داخل چاهک بریزید و سپس ½ فنجان سرکه داخل آن بریزید. آن را با یک پارچه خیس بپوشانید. بعد از 5 دقیقه آن را با آب داغ بشویید تا مواد اضافی پایین بروند.

  1. کفش‌های ورزشی بدبو

مقداری جوش شیرین را بعد از هر بار کلاس ورزش، داخل کفش خود بریزید. برای پوشیدن مجدد کفش فقط کافیست آن را بتکانید.

کاربرد جوش شیرین

  1. سطل زباله بدبو

مقداری جوش شیرین را در انتهای سطل زباله بریزید تا بوهای بد را به خود جذب کند.

  1. لکه روغن بر روی کف پارکینگ

مقداری جوش شیرین را روی لکه بریزید و سپس با یک برس خیس آن را بسابید تا لکه ناپدید شود.

  1. سیخ و توری کباب کثیف

برای شستن سیخ و توری کباب، بر روی اسکاچ جوش شیرین بپاشید، تا آنها راحت‌تر و بهتر تمیز شوند.

  1. مبلمان چرک و کثیف فضای باز

قبل از شروع فصل گرما، باید مبلمان فضای باز را با آب و جوش شیرین تمیز کرده و داخل حیاط یا پاسیو بیاورید. همچنین بعد از پایان فصل تابستان، مقداری جوش شیرین را زیر دشک‌ها یا داخل پلاستیکی که آنها را داخلش می‌گذارید بریزید و سپس انبار کنید.

  1. کمد ملافه‌ها و پتوها

همچون یخچال، داخل کمد ملافه‌ها و پتوها هم مقداری جوش شیرین داخل یک جعبه بریزید تا بوهای بد را دور کند.

کاربرد جوش شیرین

  1. جواهرات کدر شده

خمیری از 3 پیمانه جوش شیرین و یک پیمانه آب درست کرده و آن را با یک پارچه نرم بر روی جواهرات نقره خود بکشید و سپس بشویید تا دوباره برق بزنند.