اسماعیلی در همایش پژوهش در قانونگذاری:

پیگیری مسائل اجرایی مردم به وظایف نمایندگان اضافه شده است

عضو شورای پژوهشی مرکز پژوهش های مجلس گفت: متأسفانه یک وظیفه نانوشته که پیگیری مسائل اجرایی مردم است به وظیفه قانونگذاری و نظارت نمایندگان اضافه شده است.

پیگیری مسائل اجرایی مردم به وظایف نمایندگان اضافه شده است

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش اسماعیلی عضو شورای پژوهش مرکز شورای پژوهش مجلس، پیش از ظهر امروز در همایش پژوهش در قانونگذاری گفت: اهداف و برنامه هایی محقق خواهد شد که محصول اتاق فکر باشد، اتاق فکری که در محیطی آرام و علمی و فنی کار پژوهش و تحقیق را انجام داده باشد.

وی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش ها باید نقش اتاق فکر خانه ملت را بر عهده داشته باشد، یادآور شد: پیچیدگی های امروز در جهان و معادلات جدید سیاسی-اقتصادی و اجتماعی ایجاب می کند که مرکز پژوهش ها فعال تر از گذشته باشد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: متأسفانه امروزه به شکل نانوشته و غیر مصوب، یک وظیفه دیگر علاوه بر امر قانونگذاری و نظارت به وظیفه نمایندگان اضافه شده است و آن پیگیری مسائل اجرایی مردم است. به طوری که در بسیاری از این موارد این امر به اولویت اول تبدیل شده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: ضرورت فعال تر شدن مرکز پژوهش ها به عنوان اتاق فکر مجلس و نمایندگان در شرایط فعلی بیش از پیش احساس می شود.

اسماعیلی ادامه داد: استفاده از پتانسیل ها و مراکز علمی داخل کشور و انتقال خواسته واقعی جامعه به مجلس برای تبدیل شدن به قانون ضرورت توجه بیشتر به مرکز پژوهش ها را ایجاد کرده است.

عضو شورای پژوهش مرکز پژوهش های مجلس خاطرنشان کرد: این امر در دولت نیز ضروری است که یک مرکز به عنوان مرکز پژوهش های دولت ایجاد شود. در واقع در دولت هم جای یک مرکز پژوهش خالی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر