آیا در رابطه شما هم پیش آمده است که بر سر سؤالی از دید شما بسیار ساده، مشاجره‌ای سر بگیرد؟ گاهی مردها با سوال‌هایی‌ که از نظر ما خانم ها پیش پا افتاده، آسان یا بدیهی‌ تصور می‌‌کنیم، احساس خطر می‌‌کنند و واکنشی نسبتا غیر معمول نشان می‌‌دهند. این سوال‌ها کدام هستند؟

 

1. ما دیگه تا آخر باهمیم؟

در اوایل شکل‌گیری روابط عاشقانه، معمولا هیچ یک از طرفین به دلیل نداشتن شناخت کافی‌، نمی‌‌تواند با اطمینان عاقبت ارتباط را پیش بینی‌ کند. تعهد برای بسیاری از مردها مقوله‌ای سخت است که می‌‌بایست طی‌ زمان و تدریجی‌ با اعتماد و علاقه شکل گیرد. بنابراین چنین سال‌هایی‌ تنها باعث ایجاد واهمه می‌‌شود، و حتی بهتر است که خودتان نیز تا اطمینان قلبی از انتخاب و ادامه رابطه صبر کنید.

 

2. چقدر درآمد داری؟

چه به شکل مستقیم و چه غیر مستقیم، پیش کشیدن مسائل مالی‌، نگرانی‌ و ترس‌هایی را در خصوص آینده در پی خواهد داشت. همچنین سبب نمود اشتباهی از شخصیت شما در خصوص مادی‌گرا بودن ایجاد می‌‌کند. بیشتر مردها زمانی‌ که احساس کنند از لحاظ مادی امکانات کافی‌ فراهم نیست در رابطه قدمی‌ به جلو برنمی دارند.

 

3. همسر یا نامزد سابقت چطور آدمی‌ بود؟

کجکاوی بسیار نرمال است، ولی‌ بهتر است بدانید که موشکافی در خصوص روابط گذشته که معمولا هم بر پایه حسادت است، تنها سبب ایجاد تنش و معذب کردن طرف مقابل است. بیشتر مردها از چنین سوال‌هایی‌ بیزارند و خود نیز به ندرت چنین مسائلی‌ را می‌‌پرسند یا مطرح می‌‌کنند.

 

4. کی‌ خانواده هامون رو ملاقات کنیم؟

چنین چیزی را مطرح کردن، به معنای اعمال فشار برای تصمیم‌گیری نهاییست که اگر مردی احساس آمادگی‌ نکند، دچار واهمه شده و عقب نشینی می‌‌کند. تا برقراری شناخت، اعتماد و اطمینان کامل صبور باشید و انتخاب خود را زمانی‌ علنی کنید که هر دو به هدف مشترکی رسیده باشید.

 

5. دوست داری بچه دار بشی‌؟

درست مثل سوال اول، اگر در دوران نامزدی یا آشنائی باشید، چنین سوال‌هایی‌ باعث ایجاد فشار، استرس و نگرانی‌ می‌‌شود. فراموش نکنید دوران آشنائی و نامزدی تنها به منظور سپری کردن زمان کافی‌ جهت شناخت و ایجاد علاقه شکل می‌‌گیرند. داشتن برنامه ریزی و صحبت کردن در خصوص آینده تنها زمانی‌ باید باشد که هردو نفر احساس آمادگی‌ می‌‌کنند.

 

6. به نظرت "اون" خوشگله؟

معمولا چنین سوال‌هایی‌ به منظور شنیدن جوابی خوشایند پرسیده می‌‌شود که تا حدی ناز کردن نیز می‌‌تواند باشد. اما بدانید که خود سوال تا حدی توهین آمیز است. یعنی از نامزدتان می‌‌خواهید به شخص دیگری نه تنها نگاه کند بلکه او را ارزیابی کرده و نظری هم بدهد. چنانچه فرد صادقی‌ باشد و نظر واقعی‌ ا‌ش را بگوید، و این جواب حسادت شما را برانگیزد، تنش به وجود آمده تنها یک مقصر دارد و آن شما هستید.