انسان‌ها از گذشته علاقه داشتند که به نحوی طبیعت را به داخل خانه بیاورند و امروزه هم هنوز این سبک از دکوراسیون محبوب است. همه توانایی داشتن یک باغچه یا حتی تراس را ندارند، اما با راه‌های ساده‌تر هم می‌توان به کوچک‌ترین خانه‌ها هم طبیعت را دعوت کرد. با آوردن ذره‌ای از طبیعت به داخل فضای زندگی، علاوه بر ایجاد خانه‌ای مدرن، صفا و آرامش را به زندگی شلوغ خود می‌آوریم. اما چگونه این کار را را به بهترین نحو انجام دهیم؟ در ادامه این مطلب خواهید دانست.

طراحان داخلی می‌گویند: "با اضافه کردن گیاهان و گل‌ها به یک اتاق یا هر فضای دیگر بلافاصله به آن روح و زندگی بخشیده می‌شود."

اما معمولاً افراد این کار را طوری انجام می‌دهند که آشفتگی به وجود می‌آید. ترفندی که طراحان برای این کار دارند، استفاده از اعداد فرد است. اگر گیاهی بزرگ دارید، تنها یک عدد کافی است، اما تنها یک گلدان کوچک روی قفسه کافی نیست.  

در دنیای طراحی و گل و گیاه باید از تعداد فرد استفاده شود، زیرا برای چشم خوش‌آیندتر است. همانطوری که در مطالب قبلی درباره عدد 3 در دکوراسیون داخلی صحبت شد.

گیاهان

بنابراین طراحان داخلی پیشنهاد می‌کنند سه گلدان کوچک بر روی میز اتاق نشیمن و یا قفسه داشته باشید. این عناصر کوچک زیبا می‌توانند بلافاصله کیفیت فضای زندگی شما را افزایش دهند.

همچنین در خانه‌های کوچک می‌توانید از گلدان‌های آویز استفاده کنید. این گلدان‌ها می‌توانند به سرعت به خانه شما شخصیتی متفاوت بدهند.

گیاهان