سامانه تپسی امروز در شورای رقابت از اسنپ به دلیل محدود کردن انتخاب رانندگان شکایت کرده است. در گفتگوی دیجیاتو با چند راننده که در اسنپ فعالیت میکنند، مشخص شد که این افراد نمیتوانند تا زمان پاک کردن نسخه رانندگان اپ «تپسی»، اپلیکیشن رانندگان اسنپ را اجرا کنند و به همین دلیل، ملزم میشوند تا فقط در یک سامانه فعالیت کنند.
حال شکایت تپسی از اسنپ هم به خاطر همین موضوع بوده است. «علیرضا رمضانی»، مدیر روابط عمومی تپسی در گفتگو با دیجیاتو موضوع شکایت را تایید کرد و خبر داد که اقدام اسنپ، کاملاً ضد قوانین تجاری است. وی همچنین گفت که نتیجه این شکایت احتمالاً امروز و پس از پایان جلسه شورای رقابت مشخص خواهد شد.
اسنپ قبلاً از همین راهکار جهت عدم اجازه اجرای اپلیکیشن ویز نیز استفاده کرده بود و مدتی است که به رانندگان خود اجازه نمیدهد در صورت داشتن اپ تپسی، اپلیکیشن رانندگان اسنپ را باز کنند.
«میلاد نوری»، توسعه دهنده وب و مدیرعامل «توکانتک» در گفتگو با دیجیاتو خبر میدهد که در سیستم عامل اندروید، یک اپ برای دیدن سایر اپلیکیشنهای نصب شدن روی سیستم، نیازی به هیچ دسترسی خاصی ندارد: «هر اپلیکیشن یک نام پکیج دارد که سایر اپها نیز میتوانند آن را ببینند. برای مثال کافه بازار با چک کردن نام پکیجهایی که در موبایل شما وجود دارند و تطابق آنها با جدیدترین نسخه، به شما میگوید که چند اپلیکیشن نیاز به آپدیت دارند.»
نوری همچنین خبر میدهد که این رویکرد در سیستمعامل iOS وجود ندارد و برای حالتی که پیش آمده، اسنپ نمیتواند رانندگانی که از آیفون استفاده میکنند را محدود کند.
شواری رقابت به عنوان متولی برقراری شرایط رقابتی در بازار اقتصادی کشور اکنون این پرونده را در دست بررسی دارد و آنطور که مدیر روابط عمومی تپسی میگوید، احتمالاً امروز تکلیف این پرونده مشخص خواهد شد.