[باکس آفیس] فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای» با افتتاحیه‌ی ۴۵۰ میلیون دلاری شگفتی آفرید

افتتاحیه ۲۲۰ میلیون دلاری فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای» (Star Wars: The Last Jedi) در آمریکای شمالی (و ۴۵۰ میلیون دلاری در سطح جهان) کریسمس شادی برای دو کمپانی دیزنی و لوکاس فیلم رقم زده است.  این فیلم پشت سر «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو برمی‌خیزد» (Star Wars: The Force Awakens)، دومین افتتاحیه‌ی برتر این مجموعه را داشته ‌است.

[باکس آفیس] فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای» با افتتاحیه‌ی 450 میلیون دلاری شگفتی آفرید

افتتاحیه 220 میلیون دلاری فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای» (Star Wars: The Last Jedi) در آمریکای شمالی (و 450 میلیون دلاری در سطح جهان) کریسمس شادی برای دو کمپانی دیزنی و لوکاس فیلم رقم زده است.  این فیلم پشت سر «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو برمی‌خیزد» (Star Wars: The Force Awakens)، دومین افتتاحیه‌ی برتر این مجموعه را داشته ‌است.

میزان فروش افتتاحیه‌ی «‌آخرین جدای» تنها 11 درصد از «نیرو برمی‌خیزد» (247٫9 میلیون دلار) کمتر بود که با توجه به اینکه با یک دنباله طرف هستیم، رقمی کاملا شگفت انگیز محسوب می‌شود.

«آخرین جدای» این هفته در 54 بازار خارجی نیز اکران شد که نتیجه‌ی آن 230 میلیون دلار بود و بنابراین فروش جهانی این اثر در هفته‌ی اول اکران 450 میلیون دلار بوده است. البته این فیلم هنوز در کشور چین اکران نشده و زمانی که این اتفاق در پانزدهم دی‌ماه بیافتد، میزان فروش کلی تغییر فراوانی خواهد داشت.

این فیلم در کنار «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World)، «انتقام جویان» (The Avengers)، و «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو برمی‌خیزد» (Star Wars: The Force Awakens) جزو تنها آثاریست که افتتاحیه‌شان در آمریکای شمالی بیشتر از 200 میلیون دلار بوده است. علاوه بر این، «جنگ‌های ستاره‌ای» اکنون تنها مجموعه‌ای است که دو فیلم از آن افتتاحیه‌ی بالای 200 میلیون دلار داشته‌اند.

در «آخرین جدای» (که با عنوان اپیزود هشتم نیز شناخته می‌شود) بازیگرانی چون دیزی رایدلی، آدام درایور، جان بویِگا، اسکار آیزاک، اندی سرکیز و لوپیتا نیونگو در کنار بازیگران اصلی مجموعه، یعنی مارک همیل و کری فیشر به نقش آفرینی پرداخته‌اند.

«آخرین جدای» یک برد دیگر برای دیزنی محسوب می‌شود؛ این کمپانی به تازگی با 52٫4 میلیارد دلار برای خرید قسمت‌های اصلی کمپانی فاکس قرن بیست‌و‌یکم نیز اقدام کرده و هر روز به رشد خود ادامه می‌دهد.

رتبه‌ی دوم: این هفته انیمیشن «فردیناند» (Ferdinand) با 13٫3 میلیون دلار کار خود را شروع کرد و یکی از ضعیف‌ترین افتتاحیه‌های دو کمپانی فاکس انیمیشن و بلو اسکای را رقم زد. البته انتظار می‌رود این اثر در هفته‌های بعدی که مصادف با تعطیلات سال نو هستند فروش بیشتری را تجربه کند. علاوه بر این، «فردیناند» این هفته با اکران در 18 بازار خارجی نیز 6٫8 میلیون دلار فروش داشت.

رتبه‌ی سوم: انیمیشن «کوکو» (Coco) از پیکسار در چهارمین هفته‌ی اکرانش 10 میلیون دلار فروش داشت که فروش داخلی آن را به 150٫8 میلیون و فروش جهانی آن را 448٫2 میلیون دلار می‌رساند.

رتبه‌ی چهارم: فیلم «شگفتی» (Wonder) در پنجمین هفته‌ی اکران و با در اختیار داشتن 3047 سالن 5٫4 میلیون دلار فروش داشت تا میزان فروش کلی آن در آمریکای شمالی به 109٫2 میلیون دلار برساند.

رتبه‌ی پنجم: فیلم ابرقهرمانی «لیگ عدالت» (Justice League) این هفته هم به فروش نا‌امید کننده‌اش ادامه داد و با 4٫1 میلیون دلار، فروش داخلی خود را پس از 5 هفته اکران به 219٫4 میلیون دلار رساند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان