مدیرکل سیاسی وزارت کشور در نشست خبری:

امیدواریم تا پایان سال ۴میلیارد تومان بودجه احزاب تخصیص یابد

مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره موضوع شکایت خانه احزاب از وزارت کشور به دلیل تخصیص پیدا نکردن ۴ میلیارد تومان به این نهاد صنفی گفت: امیدواریم تا پایان سال بودجه احزاب تخصیص یابد.

امیدواریم تا پایان سال 4میلیارد تومان بودجه احزاب تخصیص یابد

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست مدیرکل سیاسی وزارت کشور عصر امروز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به آخرین مصوبات جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب اظهار کرد: در این جلسه، پرونده 5 تشکل از اقلیت های دینی با موضوع تمدید پروانه مطرح شد که پس از بررسی های لازم با تمدید پرونده هر 5 تشکل موافقت شد.

وی افزود: این تشکل عبارت اند از انجمن فرهنگی ارامنه چهارمحال مقیم مرکز، انجمن زرتشتیان قاسم آباد یزد، شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، شورای خلیفه گری ارامنه شمال و انجمن اجتماعی ارامنه ایران.

سرمست درباره دیگر مصوبه جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: در حوزه احزاب سیاسی، پرونده حزب توسعه ملی استان تهران که دارای پروانه فعالیت در محدوده استان تهران بود، مطرح و با تقاضای تشکل موصوف به عنوان "حزب توسعه ملی ایران اسلامی" با دامنه فعالیت سراسری موافقت شد.

وی تصریح کرد: در ادامه، گزارش مجامع عمومی تشکل هایی مانند مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی، کانون مهستان و حزب اسلامی رفاه کارگران مطرح و مشروط به تطبیق اساسنامه و مرامنامه با قانون جدید احزاب، مورد تصویب قرار گرفت. رسیدگی به پرونده بقیه احزاب به دلیل پایان سقف زمانی جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب، به جلسه دیگری موکول شد.

سرمست درباره سهمیه احزاب در لایحه بودجه سال 97 تاکید کرد: اقداماتی انجام شده و اعتباراتی در نظر گرفته شده که پیگیری برای تخصیص آن در حال انجام است.

وی درباره موضوع شکایت خانه احزاب از وزارت کشور به دلیل تخصیص پیدا نکردن 4 میلیارد تومان به این نهاد صنفی گفت: مشغول بررسی هستیم و انشالله کار به شکایت نمی رسد.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: این رقم در قانون بودجه در نظر گرفته شده و پیگیری هایی از سوی مقام عالی وزارت کشور صورت گرفته است. این مبلغ مصوب شده اما هنوز تخصیص پیدا نکرده است. امیدواریم با پیگیری های انجام شده تا پایان سال، تخصیص این مبلغ ابلاغ شود.

دبیر کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور درباره برنامه های این کمیسیون برای روز 16 آذر گفت: امسال کمیسیون شورای امنیت کشور به موقع تشکیل شد و مصوبات آن با قید فوریت به استان ها و اعضای کمیسیون ابلاغ شد. کارشناسان دفتر سیاسی پیگیر بودند که تمامی این مصوبات اجرا شود.

وی افزود: برنامه کمیسیون این بود که بزرگداشت روز 16 آذر هر چه باشکوه تر و بر مبنای اصل قانونمندی و توزیع عادلانه فرصت ها میان تشکل های سیاسی و بر اساس استقلال دانشگاه ها برگزار شود. امسال به لحاظ کمی و کیفی شاهد رشد چشم گیری در تعداد برنامه های اجراشده بودیم.

سرمست ادامه داد: از مجموع برنامه هایی که در دانشگاه های استان ها برگزار شد، مجموعا بیش از هزار برنامه داشتیم که 475 مورد سخنرانی، 38 مورد مناظره، 56 مورد تریبون آزاد و... برنامه های متنوعی بودند که به مناسبت روز دانشجو برگزار شدند.  

وی گفت: از مجموع برنامه های مراسم در روز دانشجو، 207 مورد با گرایش اصلاح طلبی، 252 با گرایش اصولگرایی و 188 با گرایش مستقل بوده است؛ البته
این تقسیم بندی نسبی است و نمی توانیم به طور مطمئن درباره آن صحبت کنیم. این آمار بیشتر برآوردی است.

سرمست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده شده دانشگاه آزاد در بزرگداشت روز دانشجو به چهره های اصلاح طلب اجازه حضور نداده است گفت: مواردی بوده که سخنرانان اصلاح طلب هم حضور داشته اند. احتمالا به دلیل سلایق هیات نظارت بر آن دانشگاه، محدودیت هایی اعمال شده اما اینکه گفته شود به طور مطلق بخش نامه ای مبنی بر حضور نیافتن چهره های اصلاح طلب صادر شده، این طور نبوده است.  

وی گفت: نسبت به برنامه هایی که داشتیم و نسبت به تعداد برنامه های برگزارشده در سال گذشته، حدود 50 درصد کاهش لغو برنامه داشتیم. از این نظر ما امسال توانستیم در برگزاری برنامه هایی که مجوز داشتند، موفق ظاهر شویم.

سرمست درباره فرصت تشکل های سیاسی برای تطبیق خود با قانون جدید احزاب گفت: احزاب بر اساس قانون جدید، فرصت داشتند تا تاریخ 14 آذر 96 یعنی به مدت یکسال خود را با این قانون تطبیق دهند اما این تاریخ سپری شده است. تعدادی از احزاب پیش قدم شدند اما تعدادی دیگر، هنوز دست به کار نشده اند.

وی تاکید کرد: قانون پیش بینی کرده که برای یک مرتبه دیگر به مدت شش ماه،  کمیسیون ماده 10 احزاب اختیار دارد که برای تطبیق احزاب با قانون جدید موافقت بکند یا نکند.

سرمست تصریح کرد: ما در جلسه قبلی کمیسیون ماده 10 احزاب مصوبه ای داشتیم که برای استمهال این شش ماهه برای آن احزابی که تقاضایشان واصل شده، موافقت کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر