در زندگی‌ همه ما اتفاقات کوچکی می‌‌افتند که بدون توجه از آن‌ها عبور می‌‌کنیم یا قدر آن‌ها را نمی‌‌دانیم. در حالی‌ که زندگی‌ در حال گذر است؛ و همه ما به دنبال اتفاقات بزرگ هستیم که به زندگی‌ ما شادی ببخشند. با راه‌های زیر می‌‌توان به اتفاقات کوچک زندگی‌ نیز ارزش نهاد.

1. به دنبال راه‌های کمک به دیگران باشید:

بهترین راه برای به یاد داشتن ارزش کارهای کوچک مهربانی به دیگران است، مطمئن باشید دوستان شما نیز لطف‌های شما را فراموش نخواهند کرد.

2. خود را از محتاج به مورد توجه بودن رها کنید:

خیلی‌ وقت‌ها از کارهای کوچک و لطف‌هایی‌ که در محیط کار یا خانواده‌ انجام می‌‌دهید، بدون توجه عبور می‌‌کنید. بهتر است قبل از ناامیدی از تکرار این کارها به یاد داشته باشید همیشه کار‌های توجه برانگیز تاثیر به‌سزایی در زندگی‌ می‌‌گذراند؛ بنابراین ارزش کار‌های خود را دست کم نگیرید.

3. سرعت زندگی‌ خود را کاهش دهید:

اگر زندگی‌ پر مشغله‌ای‌ دارید، توجه به اتفاقات کوچک زندگی‌ کار دشواری خواهد بود، گاهی‌ اوقات از کار خود فاصله بگیرید و به اتفاقات زیبا ولی‌ کوچک زندگی‌ بپردازید به‌طور مثال گلی‌ خوشبو را ببویید؛ یا از نسیمی که در طبیعت صورتتان را نوازش می‌‌کند لذت ببرید.

4. به خودتان برسید:

آن کار‌هایی‌ که کمتر وقت انجام آن‌ها را دارید ولی‌ برای شما لذت‌بخش هستند را انجام دهید.

5. تمرین قدردانی‌ کنید:

اگر برای آنچه دارید قدردان باشید کمتر به آنچه ندارید فکر خواهید کرد، قدرشناس بودن به ما کمک می‌‌کند ارزش هر اتفاق مثبت کوچک را هم بدانیم.

"کار‌های بزرگ از به هم رسیدن اتفاقات کوچک پدید آمده‌اند" وان گوگ