یکی از رایج‌ترین بیماری‌های پوستی، شوره سر بوده که ممکن است بر اثر خشکی یا التهاب و قرمزی پوست سر به وجود بیاید. البته عوامل دیگری نیز مانند اگزما یا صدفک (پسوریازیس) یا در شرایط بسیار شایع‌تر، نوعی قارچ به نام مالاسزیا در رشد پوسته سر نقش دارند. درمان شوره سر شاید دغدغه‌ی بسیاری از مردم باشد. هدف از شامپوهایی که تهیه می‌کنید، از بین بردن باکتری‌ها و قارچ‌هاست. اما آن‌ها را کنار بگذارید و از روش‌های طبیعی‌، خانگی و ارزن قیمت استفاده کرده تا بعد از مدت کوتاهی، برای همیشه از شر شوره سر خلاص شوید.

روغن درخت چای

تمام محصولات ضد جوش و ضد قارچ حاوی روغن درخت چای هستند، زیرا این روغن مفید به طرز معجزه‌آسایی از سرایت قارچ و باکتری جلوگیری می‌کند. یک یا دو قطره از روغن را در شامپوی خود ریخته و به طور منظم از آن استفاده کنید تا شاهد نتیجه‌ی اثربخش آن باشید.

شوره

سیر

بسیاری از افراد از سیر به دلیل بوی نامطبوع آن دوری می‌کنند. اما باید بدانید که این ماده‌ی بد بو، جایگاه ویژه‌ای در صنعت داروسازی دارد. سیر یک محصول طبیعی با خاصیت ضد قارچی بوده که سال‌هاست مورد توجه داروسازان قرار گرفته است. یک یا دو حبه سیر را کوبیده و با آب مخلوط کنید، اما توجه داشته باشید که آن‌ را روی شعله قرار ندهید، زیرا سیر خام خاصیت بیشتری دارد. مخلوط را روی سر خود قرار داده و ماساژ دهید. اگر با بوی سیر مشکل دارید، به مخلوط کمی عسل و زنجفیل اضافه کنید.

شوره

آلوئه ورا

آلوئه ورا نیز خاصیت لایه‌برداری، ضد قارچ و آنتی باکتریال داشته و باعث نرمی پوست می‌شود. بهتر است گیاه آلوئه ورا را در خانه پرورش داده و ژل آن را روی پوست سر ماساژ دهید. سپس با شامپوی ملایم آن را آب‌کشی کنید. این گیاه همچنین التهاب و خارش پوست سر را کاهش داده و از سوزش آن جلوگیری می‌کند.

شوره