کسپرسکی به طور رسمی از دولت آمریکا شکایت کرد

تعجبی ندارد که آزمایشگاه کسپرسکی از تصویب قانون ممنوعیت استفاده از محصولاتش توسط ترامپ خوشحال نیست و شکایت رسمی این شرکت علیه‌ سیاست‌ گذاری‌های ترامپ قابل پیش‌بینی بود اما نکته جالب اینجاست کپسرسکی ادعا می‌کند که «وزارت امنیت میهن ایالات متحده آمریکا» (DHS) در تصمیمات اخیر خود، روند عادلانه‌ی قانونی را در پیش نگرفته و بی انصافانه وجهه‌ی‌ این شرکت ...

کسپرسکی به طور رسمی از دولت آمریکا شکایت کرد

تعجبی ندارد که آزمایشگاه کسپرسکی از تصویب قانون ممنوعیت استفاده از محصولاتش توسط ترامپ خوشحال نیست و شکایت رسمی این شرکت علیه‌ سیاست‌ گذاری‌های ترامپ قابل پیش‌بینی بود اما نکته جالب اینجاست کپسرسکی ادعا می‌کند که «وزارت امنیت میهن ایالات متحده آمریکا» (DHS) در تصمیمات اخیر خود، روند عادلانه‌ی قانونی را در پیش نگرفته و بی انصافانه وجهه‌ی‌ این شرکت را هدف قرار داده‌است.

این شرکت روس، در نامه‌ای سرگشاده مدعی شده که مسئولین آمریکایی با استفاده اطلاعاتی نظیر گزارش‌های غیر معتبر، عملکردی غیرحرفه‌ای از خود نشان داده‌ و درمقابل آنها جبهه‌گیری متقابل یک طرفه‌‌ای داشته‌اند.

در این نامه‌ اشاره شده که کسپرسکی قصد داشته با نیت مثبت، نگرانی‌های مسئولین آمریکایی را برطرف ساخته و درباره‌‌‌ی آنها توضیحاتی ارائه دهد اما در مقابل سازمان امنیت حتی حاضر نشده به صحبت‌های این شرکت گوش کند.

ناراحتی این شرکت بیشتر متوجه این مطلب است که سازمان امنیت آمریکا بدون اینکه مدرکی دال بر جاسوسی کسپرسکی داشته باشد صرفاً به علت روس بودن کپسرسکی، نگران خطرات کلی استفاده از آنتی ویروس این شرکت بوده‌اند.

طبق گزارش این شرکت، بسیاری از آنتی‌ویروس‌‌های مختلف از ابرها برای تهیه و پردازش اطلاعاتی همچون نمونه‌های بدافزار استفاده ‌می‌کنند اما به گفته کسپرسکی، سازمان امنیت به هیچ‌کدام از این آنتی‌ویروس‌ها حمله نکرده و تنها استفاده از محصول شرکت روسی را ممنوع کرده که از نظر آنها بی‌انصافی محسوب می‌شود.

حال فارغ از اینکه کسپرسکی درست ادعا کرده یا غلط، احتمالاْ با جدال دنباله‌داری روبرو خواهیم بود. این شرکت پیشتر به دنبال این بود که با کمک گرفتن از یک «مرجع ذی صلاح و مستقل بین المللی» اعتماد از دست رفته کاربرانش را بازیابد.

تحقیقات این مرجع روی کد منبع آنتی‌ویروس کسپرسکی اثبات کرد که برنامه به هیچ عنوان وسیله‌ای برای جاسوسی روس‌ها نبوده و تنها اطلاعات را در معرض خطر قرار داده است اما مسئولین آمریکایی این مطلب را برای تبرئه کسپرسکی کافی ندانسته و نظر خود را درباره منع محصولات این شرکت تغییر نداده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر