هنرمند فاجعه را در باکس آفیس فیلم‌های روز دنیا ببینید

سینما دوستان روزچین سلام. در گیشه هفت نگاهی به باکس آفیس فیلم‌های روز دنیا می‌کنیم تا ببینیم کدام یک از تازه‌های اکران توانسته است گیشه را در اختیار خود بگیرد

هنرمند فاجعه را در باکس آفیس فیلم‌های روز دنیا ببینید

سینما دوستان روزچین سلام. در گیشه هفت نگاهی به باکس آفیس فیلم‌های روز دنیا می‌کنیم تا ببینیم کدام یک از تازه‌های اکران توانسته است گیشه را در اختیار خود بگیرد. در بین 5 فیلم برتر باکس آفیس آخر هفته این بار شاهد فیلم تازه اکران شده‌ای نبودیم و رقابت بین فیلم‌هایی بود که هفته دوم و سوم خود را سپری می‌کنند. هنرمند فاجعه یکی از این فیلمهاست که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

باکس آفیس فیلم‌های روز دنیا – هفته سوم آذر

رتبهنام فیلمفروش هفتگی (میلیون دلار)مجموع فروش
1کوکو18,3135,5
2لیگ عدالت9,5212
3اعجوبه8,4100,3
4هنرمند فاجعه6,48
5ثور: راگناروک6,2301
6خونه بابا 2691,1
7ﻗﺘﻞ ﺩﺭ ﻗﻄﺎﺭ ﺳﺮﯾﻊﺍﻟﺴﯿﺮ ﺷﺮﻕ5,192,7
8ستاره3,632,2
9لیدی برد3,522,3
10تازه شروع شده3,13,1

کوکو همچنان پیش می‌تازد

هنرمند فاجعه

اگر باکس آفیس دو هفته گذشته را با هم مقایسه کنیم تغییر خاصی در رتبه‌بندی فیلم‌ها نمی‌بینیم. باکس آفیس آخر هفته گذشته (8 تا 10 دسامبر) 17 تا 19 آذر، خبر چندانی از فیلم‌های تازه اکران شده نیست و تنها فیلم کمدی تازه شروع شده که هفته اول اکرانش را می‌گذراند در رتبه دهم فیلم‌های پرفروش دیده می‌شود.

انیمیشن فانتزی-موزیکال کوکو در هفته سوم اکرانش همچنان در جدول فروش پیشتاز است. محصول جدید کمپانی پیکسار این امید را برای سازندگانش دارد که نامزد بهترین انیمیشن اسکار امسال باشد. لیگ عدالت و اعجوبه هم مانند باکس آفیس قبلی در رده‌های دوم و سوم پرفروش‌ترین‌های آخر هفته قرار دارند.

اما فیلم ثور جایگاه چهارمی خود را به فیلم هنرمند فاجعه واگذار کرد و خود با فروش 6٫2 میلیون دلاری پنجمین فیلم پرفروش آخر هفته شد.

هنرمند فاجعه
جیمز فرانکو در نقش تامی ویزو، دیو فرانکو در نقش گرگ سسترو در فیلم هنرمند فاجعه

 هنرمند فاجعه موفق در گیشه

فیلم سینمایی کمدی-درام هنرمند فاجعه (The Disaster Artist) به کارگردانی «» در دومین هفته اکرانش توانست با فروش 6٫4 میلیون دلاری چهارمین فیلم پرفروش آخر هفته شود. این رقم برای فیلمی که در آغاز اکرانش در بیش از 10 سالن به نمایش در آمد موفقیت خوبی محسوب می‌شود.

جمیز فرانکو را پیش از کارگردانی، با بازی در فیلم‌هایی نظیر پسران پرواز، مرد عنکبوتی و 127 ساعت می‌شناسیم. او با بازی در فیلم 127 ساعت در سال 2010 توانست نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد در اسکار و گلدن گلوب شود.

فرانکو در مقام کارگردان فیلم‌هایی مانند کپی 2005، گور به گور 2013، خشم و هیاهو 2014 و بوکوفسکی 2015 را جلوی دوربین برده است. حالا فرانکو در جدیدترین فیلمش سراغ ژانر کمدی-درام رفته است و با همکاری کمپانی A 24 هنرمند فاجعه را ساخته است.

هنرمند فاجعه اسطوره می‌شود؟

فیلم هنرمند فاجعه بر اساس داستان واقعی ساخته شده است، این فیلم روایت مراحل ساخت فیلم اتاق (The Room) است که به نظر منتقدان در فهرست بدترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار گرفته ست. در هنرمند فاجعه با نگاهی طنز آلود به داستان غم‌انگیز «تامی ویزو» کارگردان فیلم اتاق پرداخته می‌شود. فیلمسازی با شخصیت عجیب و غریب که سبک کارش مورد علاقه هنرمندان هالیوودی نبود اما همیشه با شور و اشتیاق فراوان دلش می‌خواست در سینما به یک اسطوره تبدیل شود.

هنرمند فاجعه
جیمز فرانکو در نقش تامی ویزو در فیلم هنرمند فاجعه

درست است که فیلم اتاق (2003) اصلا مورد استقبال و تایید منتقدان قرار نگرفت و فقط مدت کوتاهی مانند فلیم‌های دیگر اکران شد اما در اکران‌های نیمه‌شبی و با پخش dvd ‌اش بعدها در میان مردم طرفداران بسیاری پیدا کرد. اکران‌های نیمه‌شبی مخصوص فیلم‌های جنجالی است که به صورت محدود، نیمه شب‌ها اکران می‌شوند.

فیلمنامه هنرمند فاجعه بر اساس «کتاب هنرمند فاجعه: زندگی من در داخل اتاق، بدترین فیلمی که تا به امروز ساخته شده است» به قلم «گرگ سسترو» و «تام بیسل» نوشته شده است. سسترو در فیلم اتاق بازی کرده است و در این کتاب به رابطه خودش و تامی ویزو در مراحل ساخت فیلم اتاق می‌پردازد.

داستان فیلم: «گرگ سسترو» که بسیار به بازیگری علاقمند است در کلاس‌های بازیگری با فردی عجیب به نام تامی آشنا و دوست می‌شود آن‌ها برای رسیدن به رویاهایشان راهی هالیوود می‌شوند اما…

بر خلاف خود فیلم اتاق، نگاه فرانکو به این فیلم و بازسازی پشت صحنه و مراحل ساخت آن در هنرمند فاجعه با استقبال منتقدان روبرو شده است. شاید فرانکو به نوعی آرزوی همیشگی ویزو را با فیلمش محقق کرده است!

بازیگران: جیمز فرانکو در نقش تامی ویزو، دیو فرانکو در نقش گرگ سسترو، ست روگن در نقش سندی اشلیر، الیسون بری در نقش آمبر، آری گرینر در نقش ژولیت دنیل و زک افران در نقش دن جانجیجین و…

برای دیدن این فیلم و لذت بردن از آن لازم نیست حتما فیلم اتاق را دیده باشید چون فرانکو در مقام کارگردان و بازیگر هنرمند فاجعه در فضاسازی و انتقال مفاهیم به مخاطب خوب عمل کرده است. شنیده‌ها حاکی از این است که فرانکو قصد دارد فیلمی با مضمون زندگی «شل سیلورستاین»، شاعر، نویسنده، کاریکاتوریست و خواننده آمریکایی را نیز کارگردانی کند و خودش نیز طبق معمول در این فیلم به ایفای نقش خواهد پرداخت.

هنرمند فاجعه را ببینید و دیدگاهتان درباره آن را با ما در میان بگذارید.📽🎞🎬

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر