استفاده از قفسه کتاب در دکوراسیون منزل به یک سبک تبدیل شده است. شما هم باید سعی کنید طوری قفسه‌ها را بچینید و مرتب کنید که به نقطه شاخص دکوراسیون داخلی اتاق تبدیل شوند.
روش معمول چیدمان کتاب‌ها به صورت عمودی است، اما شما می‌توانید چیدمان افقی را هم با آن ترکیب کنید تا قفسه ظاهری پویاتر داشته باشد. همچنین می‌توانید کتاب‌ها را بر اساس رنگ مرتب کنید تا جذابیت قفسه بیشتر شود. در ادامه مطلب می‌توانید چند روش برای آراستن قفسه کتاب‌ها بخوانید.

  • لایه لایه کار کنید

به عرض و ارتفاع وسایل در چیدمان دقت کنید. تابلوها و گلدان‌های بزرگ‌تر را در انتهای قفسه قرار دهید و سپس لایه لایه، اشیای کوچک‌تر را اضافه کنید. یادگاری‌های آنتیک را روی کتاب‌هایی که به صورت افقی روی هم قرار داده‌اید، بگذارید تا اهمیت آن‌ها نمایان شود.

قفسه کتاب

  • کیفیت را به کمیت ترجیح دهید

زیاده‌روی نکنید. بگذارید هرکدام از اشیا به خوبی خودنمایی کنند و حس خود را به شما منتقل نمایند، بنابراین فقط آن اشیایی را که واقعا دوست دارید در قفسه به نمایش بگذارید.

قفسه کتاب

  • نورپردازی کنید

روشن کردن قفسه‌ها با یک منبع نور برای جلب توجه بسیار مفید است. برای این کار نیازی به سیم‌کشی‌های پنهان نیست، می‌توانید از دکوری‌هایی که به سادگی با یک باتری از خود نور می‌دهند، استفاده کنید.  

قفسه کتاب

  • دیگران را شگفت‌زده کنید

همیشه اضافه کردن یک عنصر غیرمنتظره می‌تواند ترکیب‌بندی را جالب‌تر کند. بنابراین به دنبال چیزی باشید که بیننده را مدت بیشتری به خود جذب کند. همنشینی یک وسیله بامزه و یک چیز جدی می‌تواند جالب باشد.

قفسه کتاب

قفسه کتاب

  • یک تِم مشخص کنید

می‌توانید برای کل قفسه یک تم مشخص کنید. مثلاً تم طبیعت و رنگ‌های خاکی. کاغذدیواری پشت قفسه را به رنگ خاکی انتخاب و روی قفسه از چند گیاه، سنگریزه و ... استفاده کنید. در انتخاب کتاب‌ها هم از رنگ‌های خنثی استفاده نمایید.

قفسه کتاب

کمی خلاقیت به خرج دهید و دست‌سازه‌های هنری خود را روی قفسه‌ها قرار دهید تا خانه رنگ و بوی شخصی خودتان را بگیرد. از نقاشی قاب شده بچه‌ها گرفته تا تابلوهای هنری خودتان.

قفسه کتاب

  • از نردبان کمک بگیرید

اگر در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کنید، داشتن کتابخانه‌ای بزرگ امکان‌پذیر نیست. در این صورت می‌توانید از یک قفسه نردبانی که ظاهری زیبا و جالب دارد و مساحت زیادی از خانه را نمی‌گیرد، استفاده کنید. همچنین می‌توانید از قفسه‌های متصل به دیوار استفاده کنید تا فقط فضای عمودی اتاق اشغال شود.

قفسه کتاب

قفسه کتاب