کاکتوس‌ها به دلیل تنوع فراوان و همچنین نگهداری آسان گیاهان محبوبی هستند. اما چند نکته در مورد آن‌ها وجود دارد که شاید شما تا به حال نشنیده باشید، پس ادامه این مطلب را بخوانید.

1. آن‌ها فناناپذیر نیستند

اگر تا به حال کاکتوسی داشته‌اید که از بین رفته است، شما تنها نیستید! راحت‌ترین راه برای از بین بردن یک کاکتوس، آبیاری بیش از حد یا کم و استفاده از کود نامناسب است. کودهای معمولی آب را به خوبی نگاه می‌دارند که برای بیشتر گیاهان بسیار مفید است اما نه برای کاکتوس‌ها. آنها به کودی با نفوذ آب خوب نیاز دارند. 

2. کاکتوس‌ها گل می‌دهند

کاکتوس‌ها گیاهانی گل‌دار هستند، اما تعدادی از آن‌ها گل‌هایی برجسته می‌دهند و تعداد اندکی مثل کاکتوس مامیلاریا، ژیمنوکالیسیُم و پارودیا گل‌های رنگی مشخص دارند. 

کاکتوس

3. شما می‌توانید کاری کنید آن‌ها گل بدهند، اما کمی مشکل است

کاکتوسی که در حال رشد باشد گل می‌دهد، بنابراین اگر کاکتوس شما مدت طولانی است که تغییری نکرده، به احتمال زیاد گل نمی‌دهد. کاری که شما باید بکنید این است که کمک کنید تا گیاه در چرخه طبیعی رشد خود قرار بگیرد. گیاه باید در زمستان به خواب برود و در بهار دوباره بیدار شود، بنابراین در زمستان آن را جایی خشک و خنک، اما نه تاریک نگاه دارید و آبیاری را قطع کنید. در بهار نور کافی به آن برسانید و آبیاری را شروع کنید. 

4. شما می‌توانید کاکتوس‌ها را لمس کنید، اما مواظب باشید!

برای دست زدن به کاکتوس‌ها از دستکش ضخیم یا چند لایه روزنامه استفاده کنید.

5. همه کاکتوس‌ها تیغ‌دار نیستند

ما معمولاً تصوری که از کاکتوس‌ها داریم، کاکتوس‌های بیابانی هستند. اما کاکتوس‌های جنگلی هم وجود دارند که هیچ تیغی ندارند. البته، تعداد کمی از آن‌ها به عنوان گیاهان آپارتمانی شناخته می‌شوند.

کاکتوس

6.  آن‌ها می‌توانند صدها سال زنده بمانند

کاکتوس‌هایی که در حیات وحش باشند می‌توانند صدها سال زنده بمانند. اما کاکتوس‌های خانگی معمولاً  10 سال یا کمی بیشتر عمر می‌کنند. اما هر خراشی بر روی بدن کاکتوس‌های پیرتر باقی می‌ماند و کم کم جذابیت خود را از دست می‌دهند.