برند هرمس یکی از برندهای لوکس و محبوبی است که عمده شهرت خود را مدیون روسری‌های رنگارنگ و پر نقش و نگارش و کیف‌های چرمی ساده و شیک خود است. در این مطلب 5 نکته جالب از این برند سرشناس را برای شما بیان می‌کنیم.

1- هرمس برای اسب‌ها

شاید با دیدن لوگوی هرمس برایتان سوال ایجاد شود این اسب به چه معنی است؟اسبی با کالسکه و افسار! جالب است بدانید هرمس در ابتدا طراح و تولید کننده افسار و زین اسب در فرانسه بود و پس از چندی در میان خانواده‌های سلطنتی اروپا مشهور شد.
هرمس در سال 1837 از مشهورترین طراحان زین و افسار اسب در اروپا بود.

هرمس

2- ورود به عرصه مد

نوه تیری، امیل موریس هرمس در دهه 1920 میلادی عهده‌دار کسب و کار خانوادگی بود و به تولید زین و تجهیزات اسب می‌پرداخت؛ تا زمانی که همسرش در جستجوی کیف دلخواهش تمام اروپا را گشت و کیف ایده‌آل خود را پیدا نکرد؛ امیل دست به کار شد و به طراحی کیف برای همسر خود مشغول شد. این طراحی به اندازه‌ای زیبا و خاص بود که فکر تولید آن در حجم زیاد ذهن او را درگیر کرد. در نتیجه سال 1923 اولین مجموعه کیف‌ هرمس روانه بازار مد شدند.

3- رکورد جهانی

در ماه می سال گذشته گران‌ترین کیف جهان با قیمت 300 هزار دلار قیمت‌گذاری شد؛ این کیف برکین از چرم کروکدیل سفید ساخته شده‌است.

کیف چرم هرمس

4- فاصله از زمین تا ماه!

شال‌ها و روسری‌های ابریشمی هرمس بسیار محبوب و شناخته شده هستند. این روسری‌ها بسیار رنگارنگ و چشم‌نواز هستند و جالب است بدانید اگر نخ‌های به کار رفته در تولید 1000 روسری را به هم متصل کنید فاصله آن از زمین تا ماه می‌شود!

روسری هرمس

5- کلی یا برکین؟ کدام را می‌پسندید!؟

معروف‌‌ترین و شناخته شده‌ترین مدل کیف‌های هرمس برکین و کلی هستند. دلیل نام‌گذاری آن‌ها گریس کلی و جین برکین ستاره‌های زیباروی سینما در دهه 50 و 80 میلادی بودند که این کیف‌ها برای آن‌ها طراحی شدند. هنگامی که مدیر اجرایی هرمس ژان لویی دوما در کنار جین برکین سوار هواپیما بود، حرف‌های برکین راجع به کیف‌های نامناسب و نا امن شنید و در نتیجه این برند سرشناس مجموعه‌ای جدید از کیف را طراحی، و به بازار عرضه کرد و نام آن را برکین گذاشت.

کیف زنانه هرمس