در این چند سال اخیر همه به فکر استفاده هوشمندانه از گیاهان در فضاهای کوچک هستند، به طوری که بتوان سبزینگی را بر روی میز، طاقچه پنجره یا حتی به شکل آویز از سقف به هر خانه‌ای آورد. شما هم می‌توانید یک باغ کوچک گلدانی را آماده کرده و در هر گوشه‌ای از خانه خود قرار دهید. این مطلب را بخوانید تا قدم به قدم به داشتن یک باغ مینیاتوری در خانه نزدیک شوید.  

مهم نیست که شما حیاط دارید یا نه و مساحت آن چقدر است. هرکسی می‌تواند این باغ‌های مینیاتوری را در خانه خود داشته باشد. این باغ‌ها کوچک و متراکم هستند و در آنها به جزئیات توجه زیادی شده است.

باغ‌های مینیاتوری مثل بونسای نیستند، بلکه فوری آماده می‌شوند. یعنی لازم نیست شما گیاهان‌تان را چندین ماه و سال پرورش دهید تا ظاهری زیبا پیدا کنند. آن را به سادگی می‌توانید درست کنید و در هر فصلی و هر آب و هوایی می‌توانید از آن لذت ببرید. هر روزه تعداد بیشتری از مردم از این راه برای آوردن طبیعت به داخل خانه خود استفاده می‌کنند.

گیاه

  1. گل یا سبزینگی؟

کار را با انتخاب گیاهی که می‌خواهید داشته باشید، شروع کنید. باید به تأثیری که آن گیاه بر اطراف می‌گذارد، اندازه، شکل، رنگ و بافت آن فکر کنید. شاید شما به داشتن تنوعی از بافت و ساختار برگ سبز گیاهان مثل سرخس‌ها یا سدوم‌ها علاقه دارید. یا شاید دوست دارید گل‌هایی بکارید که بتوانید در طول سال آنها را عوض کنید تا در هر فصل شکوفه‌هایی زیبا داشته باشید. به عنوان مثال: گل مروارید در تابستان، گل کوکب در پاییز، گل بنفشه در زمستان و گل‌ لاله در بهار .

گیاه

  1. ترکیبی یا تکی؟

تصمیم دیگری که قبل از شروع کار باید بگیرید: آیا می‌خواهید که یک گیاه را در یک گلدان داشته باشید، یا ترکیبی از گیاهان را در یک گلدان بزرگ‌تر و یا چند گلدان داشته باشید؟ اگر شما واقعاً فضایی کوچک برای نگهداری از گیاه دارید (مثلاً یک میز کوچک)، از یک گیاه در یک گلدان نگهداری کنید. اما اگر فضای بیشتری دارید، انتخاب‌های شما هم بیشتر می‌شوند. یک نکته مثبت درباره باغ‌های گلدانی این است که اگر دوستش نداشتید به سادگی می‌توانید آن را عوض کنید.

گیاه