گربه‌های خانگی کنجکاو با هر چیزی بازی می‌کنند. اگر شما چیزی را که روی زمین انداخته‌اید فراموش کنید، به احتمال زیاد گربه‌تان آن را پیدا کرده و با آن بازی می‌کند و حتی گاهی سعی به خوردن آن می‌کند. خوشبختانه گربه‌ها نسبت به سگ‌ها در انتخاب غذا سخت‌گیرتر هستند، اما این به آن معنا نیست که هر چیز خطرناکی را نجوند. در ادامه مطلب 10 عامل خطرآفرین برای گربه‌ها که معمولاً در خانه‌ها وجود دارند را معرفی می‌کنیم. آنها را دور از دسترس نگاه دارید و اگر با این وجود باز هم دست گربه‌تان به یکی از این مواد رسید و آن را قورت داد، سریعاً آن را نزد دامپزشک ببرید.

گروهی از خوراکی‌ها

خوراکی‌هایی مثل شکلات، انگور، کشمش، پیاز و سیر می‌توانند گربه شما را مریض کنند. خوشبختانه گربه‌ها معمولاً این مواد را خوشمزه نمی‌دانند، اما بهتر است اگر تکه‌ای غذا روی زمین افتاد، آن را سریع جمع کنید.

انگور

استخوان

این غذای لذیذ برای گربه‌ها می‌تواند در دهان، گلو یا روده آنها گیر کرده و باعث مرگ‌شان شود.

استخوان

کش‌های پلاستیکی

کش‌ها یا بست‌های پلاستیکی برای گربه‌ها مانند اسباب‌بازی به نظر می‌رسند. اما اگر گربه‌تان این‌ها را قورت دهد، ممکن است برای روده‌های آن خطرآفرین باشند.

کش پلاستیکی

گیاهان سمی

متأسفانه بسیاری از گل‌ها و گیاهان آپارتمانی برای گربه‌ها سمی هستند. گربه‌های کنجکاو دوست دارند برگ‌ها را بجوند و این برای آنها خطرناک است. اگر گربه‌ای قسمتی از گل لیلیوم را بخورد دچار نارسایی کلیه می‌شود. برگ گیاه سیکاس باعث مشکل کبدی در گربه می‌شود. دانه‌های گل پیچک اگر خورده شوند، باعث ایجاد توهم خواهند شد. برگ بیدی، خارش می‌آورد. اینها فقط تعداد کمی از گیاهان آپارتمانی هستند که برای گربه‌ها خطرناکند. بنابراین قبل از آوردن هر گیاه جدیدی به خانه درباره آن تحقیق کنید.

گیاه آپارتمانی

داروها

خیلی از داروهای معمول مثل استامینوفن و ایبوبروفن برای گربه‌ها مانند سم هستند. مکمل‌های کاهش وزن معمولاً مقدار زیادی کافئین و ترکیبات مشابه دارند که می‌تواند باعث تشنج، مشکلات قلبی و اختلال در تنفس گربه شود. به طور کلی بهتر است همه داروها را در کابینت‌ها یا کشوهای دور از دسترس گربه‌تان قرار دهید و اگر اتفاقی یکی از آنها را قورت داد، گربه و داروی مصرف شده را سریعاً نزد دامپزشک ببرید.

دارو