اکثر طراحان داخلی در مورد استفاده از گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون منزل، این اعتقاد را دارند: هرچه بیش‌تر، بهتر.
حتی از نظر علمی هم ثابت شده است که گیاهان می‌توانند به آرامش بیشتر، افزایش خلاقیت و تصفیه هوای خانه کمک کنند. اما گیاهی که اخیراً در تمام دنیا محبوبیت زیادی پیدا کرده و در عکس‌های اینستاگرام به وفور دیده می‌شود، درخت زیتون است.
این گیاه با برگ‌های ریز و زیتونی رنگ خود برای دکوراسیون داخلی مدرن بسیار مناسب است. اگر شما هم مایل به پرورش یکی از این درخت‌ها در خانه هستید، هرآنچه لازم است بدانید را در این مطلب بخوانید.

آیا می‌دانستید می‌شود این درخت را در گلدان نیز کاشت؟ بزرگی و کوچکی آن هم بستگی به خواسته شما دارد، که آن را برای پر کردن گوشه‌ای از اتاق می‌خواهید و یا فقط افزودن کمی سبزینگی به دکور روی میز.

درخت زیتون

نور

متأسفانه این گیاه برای آپارتمان‌های کم‌نور مناسب نیست، زیرا باید مانند هر درخت میوه دیگری نور کامل (حداقل 6 ساعت در روز) را دریافت کند. کنار پنجره جنوبی فضای ایده‌آل برای درخت زیتون است.

درخت زیتون

ارتفاع

با وجود اینکه ارتفاع درخت زیتون در گلدان می‌تواند به 3 متر برسد، اما اگر خانه شما فضای کافی را نداشته باشد، باید از گونه‌های کوتوله استفاده کنید که ارتفاع حداکثرشان 1.8 متر است که البته با هرس کردن می‌توانید آن را کوتاه‌تر هم نگه دارید.

درخت زیتون

کاشت

درخت زیتون به خاکی علاقه دارد که سریع خشک شود، مثلاً مخلوط کاکتوس.
2.5 تا 5 سانتی‌متر فوم پلی استایرن و سنگریزه در انتهای گلدان بریزید تا زهکشی مناسب را تأمین کنند. همچنین مطمئن شوید که در انتهای گلدان سوراخ‌های زهکش به اندازه کافی وجود دارند. با وجود اینکه درخت زیتون کند رشد می‌کند، بهتر است که از گلدانی که کمی بزرگ‌تر از ریشه درخت است استفاده کنید.

درخت زیتون

مراقبت

اجازه دهید سطح رویی خاک، بین دو نوبت آبیاری خشک شود. زیتون بومی مناطق مدیترانه‌ای است، بنابراین آب و هوای خشک برای آن مناسب بوده و احتیاجی به آب‌پاشی ندارد.

درخت زیتون

 با رعایت نکات گفته شده، شما می‌توانید درخت زیبای زیتون را 8 تا 9 سال، داخل خانه نگه‌داری کنید.