واکاوی «مدیریت حجاب در جمهوری اسلامی» در یک کتاب

سیاست‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایرات درباره بی‌حجابی و بدحجابی در بستر تاریخ در قالب کتابی با عنوان «مدیریت حجاب در جمهوری اسلامی» منتشر شد.

واکاوی «مدیریت حجاب در جمهوری اسلامی» در یک کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، نشر آرما در قالب مجموعه کتاب‌های سیاست‌گذاری فرهنگی در ایران کتابی با عنوان «مدیریت حجاب در جمهوری اسلامی» را با موضوع بازخوانی سیاست‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایرات درباره بی‌حجابی و بدحجابی به قلم سینا کلهر منتشر کرد.

کلهر که دارای مدرک دکتری جامعه‌شناسی فرهنگی و مدیرکل فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است در این کتاب  تلاش کرده است تا نگاهی به تاریخچه تغییر و تحولات در موضوع مدیریت حجاب در انقلاب اسلامی از ابعاد گوناگون داشتهب اشد و در بستری عقلانی و معطوف ه واقعیت‌های اجتماعی در این زمینه به اظهار نظر بپردازد.

نویسنده در این زمینه در مقدمه کتاب آورده است: اهمیت توجه به تاریخ مدیریت حجاب از ضرورت پاسخ گفتن به این سوال ناشی می‌شود که اکنون بهترین تصمیم در خصوص حجاب چیست؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لاجرم باید دانست که در خصوص این موضوع در تاریخ جمهوری اسلامی  چه تصمیاتی گرفته شده است و اگر ممکن باشد مشخص شود  که نتایج این تصمیمات چه بوده است.

این کتاب با نگاهی به اسناد سیاستی شامل سخنرانی‌های مقامات عالی جمهوری اسلامی، سیاست‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، قوانین مصوب مجلس و آئین نامه‌ها و بخش‌نامه‌های قوه قضاییه و دستگاه‌های اجرایی تدوین شده است و در کنار آن با استفاده از داده‌های پیمایش‌های اجتماعی در این زمینه تصویری از وضعیت حجاب در هر یک از دوره‌های هم زمان و یا پس از اتخاذ تصمیم مشخص درباره نحوه مدیریت حجاب داده شود.

کتاب در فصل نخست از خود به موضوع مطالبه عمومی برای رعایت حجاب شرعی وارد شده و در فصل دوم به واکاوی دوره سیاست تساهل غیررسمی و پنهان در برابر بدحجابی پرداخته شده است. موضوع پیدایش عفاف در کنار حجاب موضوع فصل سوم کتاب است و در فصل چهارم به دوره بازگشت به سیاست‌های دوره اول پرداخته شده است.

فصل پنجم از کتاب نیز به ارائه وضعیت کلی جامعه در خصوص مدیریت حجاب در حال حاضر پرداخته شده و در ادامه در فصل ششم به بررسی طرح‌های مطرح درباره مدیریت حجاب پرداخته شده است.

این کتاب را نشر آرما در 176 صفحه با قیمت 15 هزار تومان منتشر کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر