اگر می‌خواهید به کابینت داروها و لوازم آرایشی‌تان سر وسامانی بدهید، باید حتماً این مطلب را بخوانید. این مطلب به شما کمک می‌کند تا محصولات آرایشی و بهداشتی دور ریختنی را بشناسید و هر چه زودتر از شر آنها خلاص شوید.

داروها

داروهای منقضی شده نه تنها دیگر تأثیری در درمان بیماری‌ها ندارند، بلکه بعضی از آنها مثل آنتی‌بیوتیک‌ها سمی می‌شوند. بنابراین حتماً تاریخ‌های انقضا را چک کنید. داروهای معمولی اکثراً بعد از یک سال منقضی می‌شوند اما داروهایی مثل مسکن‌ها بیشتر از شش ماه سالم نمی‌مانند. پمادها و قرص‌ها معمولاً طول عمر بیشتری دارند در حالی که داروهای مایع سریع‌تر منقضی می‌شوند.

کمد داروها

لوازم آرایش

هر لوازم آرایشی که با دست در ارتباط قرار می‌گیرد، زمان کمتری سالم می‌ماند. همچنین شما باید به سلامت محصولاتی که به لب یا چشم خود می‌زنید، اهمیت بیشتری بدهید.

  • کرم‌پودر و دیگر کرم‌های پایه آرایش: شش ماه بعد از اولین استفاده باید دور ریخته شوند. کرم‌های تاریخ مصرف گذشته ممکن است باعث حساسیت یا عفونت باکتریایی شوند. اگر بسته‌بندی آنها طوری است که باید هر بار انگشت خود را داخل آن کنید، مشکل بیشتر می‌شود.
  • ریمل مژه و ابرو: باید هر شش ماه جایگزین شوند.
  • رژ لب و مداد لب، چشم و ابرو: یک سال بعد از اولین استفاده باید آنها را دور بریزید و حتماً باید آنها را دربسته نگه دارید.
  • پودرهای فشرده شده شامل پنکک، رژگونه و سایه چشم: دو سال بعد از اولین استفاده باید دور ریخته شوند.

    کمد داروها

کرم و لوسیون‌ها

محصولات حاوی رتینوئید و آنتی‌اکسیدان‌ها سریع‌تر منقضی می‌شوند. بنابراین به تاریخ انقضای کرم‌ها، سرم‌ها و ژل‌ها توجه کنید و اگر تاریخ ندارند، آنها را بعد از شش ماه دور بریزید. لوسیون‌های بدن می‌توانند تا دو سال هم باقی بمانند.

کمد داروها

محصولات مربوط به مو

هرگونه شامپو یا حالت‌دهنده را یک سال بعد از اولین استفاده دور بریزید. اسپری‌ها می‌توانند دو تا سه سال سالم باقی بمانند.

کمد داروها

ضدآفتاب‌ها

ضدآفتاب‌ها می‌تواند تا سه سال دوام بیاورند، اما اگر در دمای بالا نگهداری شوند، اثربخشی خود را کم کم از دست می‌دهند. آن‌ها را در مکانی سرد و خشک (نه حمام) نگه دارید. شما باید ضدآفتاب‌هایی که رنگ‌، بو یا غلظت‌شان تغییر کرده را دور بریزید.

کمد داروها

لاک ناخن

لاک‌های ناخن عمری بین 18 ماه تا 2 سال دارند. با این حال شما باید به غلظت آنها توجه کنید: اگر موهای فرچه لاک از هم جدا شدند یا خود لاک حالت کش‌دار یا توده توده پیدا کرد آن را دور بیندازید. بهتر است که محصولات مربوط به ناخن را در کابینتی خنک و تاریک‌تر نگه دارید (اما نه در یخچال، زیرا سرما غلظت لاک را تغییر می‌دهد).

کمد داروها

برس‌های آرایشی

برس‌های آرایشی با کیفیت بالا، اگر آنها را هر دو هفته یک بار بشویید، می‌توانند چندین سال سالم باقی بمانند. برای این کار: برس را با آب ولرم و شامپوی ملایم خیس کنید، موهای آن را به آرامی ماساژ دهید و آب بکشید. سپس آن را جایی قرار دهید تا خوب خشک شود.

کمد داروها

وسایل موبر

تیغ‌ها زمان مشخص منقضی شدن ندارند. وقتی که کند شدند باید آنها را دور بیندازید، زیرا تیغ کند جوش بیشتری ایجاد می‌کند. برای اینکه از زنگ زدگی تیغ جلوگیری کنید، آن را با آب گرم بشویید و در جایی خشک قرار دهید.

کرم‌های اصلاح معمولاً تا دو سال در محیطی خنک و خشک دوام می‌آورند، بنابراین آنها را در حمام نگه ندارید. کرم‌های اصلاح طبیعی مواد نگهدارنده کمتری دارند، به همین دلیل عمر کمتری هم خواهند داشت. کرم‌ها و لوسیون‌های پاکسازی و نوارهای وَکس را می‌توان تا سه سال بعد از تاریخ تولید نگهداری کرد.

کمد داروها