ماهان شبکه ایرانیان

واکنش صندوق هنر به اعتراض برخی اعضا نسبت به خدمات بیمه‌ای صندوق

جمعی از اعضای صندوق اعتباری «هنر» با اعتراض به آنچه «عدم خدمات دهی بیمه تکمیلی هنرمندان» عنوان کرده‌اند، خواستار حل این مشکل شده‌اند. در واکنش، مدیرعامل این صندوق، وعده حل مشکلات را داد.

واکنش صندوق هنر به اعتراض برخی اعضا نسبت به خدمات بیمه‌ای صندوق

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از اعضای صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران (هنر) در نامه‌ای که به امضای بیش از 160 نفر از آنها رسیده است، با اعتراض به آنچه «عدم خدمات دهی بیمه تکمیلی هنرمندان» عنوان کرده‌اند، از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواسته‌اند، این شرایط را اصلاح و خدمات دهی بیمه تکمیلی یادشده را به وضعیت استاندارد قبلی برگردانند و ایرادات و عدم خدمات دهی درست را مرتفع کنند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما اعضا صندوق اعتباری هنرمندان (اهالی قلم و اهالی خبر و اهالی سینما و اهالی تئاتر و اهالی تجسمی و ...) بدینوسیله اعتراض خود را به عملکرد صندوق اعتباری هنر در پیگیری مطالبات به حق هنرمندان و عدم خدمات دهی بیمه طرف قرارداد با این صندوق، به تعهداتش اعلام می‌داریم. ماه‌ها از مکانیزه و الکترونیکی کردن بیمه هنرمندان و قرارداد آن با این بیمه می‌گذرد، اما در این مدت شاهد بوده‌ایم که این مکانیزه کردن به جای تسریع و سهولت خدمات دهی باعث عدم ارائه خدمات به جامعه هنرمندان شده و به جای اینکه فرایند و پاسخگویی و ارائه خدمات را راحت‌تر کرده باشند، باعث سرگردانی و اضطراب و مشکلات برای هنرمندان و خبرنگاران عضو صندوق اعتباری هنر شده‌اند. ماه‌ها از ثبت و ارسال مدارک می‌گذرد و هزینه‌های درمان را واریز نمی‌کنند. نمایندگی‌های بیمه یادشده پاسخگوی هنرمندان و خبرنگاران نیستند. از هنرمندان و خبرنگاران که شامل مشاغل سخت هم می‌شوند دارای مشکلات و بیماریها سخت هستند و این عدم خدمات دهی باعث افزایش مشکلات آنان شده است». 

مدیرعامل صندوق هنر: با راه اندازی خدمات الکترونیک از عملکرد بیمه در مقابل اعضا باخبریم

در همین حال «سید حسین سیدزاده»، مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران (هنر)، در اظهاراتی از تسریع روند پرداخت خسارت‌های بیمه تکمیلی به اعضا خبر داد و گفت: بررسی مدارک و پرداخت خسارت‌ها به طور مستمر در حال انجام است.

سیدزاده با تائید تاخیر در پرداخت خسارت‌های بیمه تکمیلی به برخی از اعضای این صندوق اعتباری، وعده رفع این مشکل را داد و افزود: پرداخت خسارت‌های بیمه تکمیلی به شماری از اعضا با تاخیر مواجه بوده که با توجه هماهنگی‌های به عمل آمده کمتر از 20 روز آینده خسارت‌های درمان به حساب خسارت دیدگان واریز و پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه به اجرای طرح خدمات الکترونیک صندوق اعتباری هنر و تفاوت آن با روش اجرائی در سال‌های گذشته اشاره و تاکید کرد: ثبت نام تا دریافت خسارت به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور اعضا قابل انجام شده است.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنری تاکید کرد: 94 درصد مراجعات حضوری اعضا در محل تا هم اکنون کاهش یافته است از این رو به صورت جدی به ادامه و اجرای این طرح مصمم هستیم. البته برای کسانی که تمایل به مراجعه حضوری در تهران و مراکز استان‌ها دارند نیز این امکان فراهم هست که به صورت حضوری امور خود را پیگیری کنند.

سیدزاد در عین حال گفت: آمار دقیقی از نحوه خدمات رسانی بیمه‌ها به اعضای این صندوق تا پیش از این وجود نداشته اما امسال صندوق در دوره جدید خود با راه اندازی خدمات الکترونیک به راحتی قادر خواهد بود از عملکرد بیمه در مقابل اعضا باخبر شده و در راستای ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان خود گامهای اساسی را در جهت رفاه حال تمامی اعضا بردارد.

وی همچنین از آنچه تعامل مثبت بیمه طرف قرارداد با صندوق اعتباری متبوعش نامید، گفت: بررسی مدارک ارسالی به صندوق به طور مستمر در حال انجام و هم اکنون در انتظار رسیدگی پرداخت خسارتها از سوی این شرکت بیمه‌ای هستیم.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: این صندوق ارائه خدمات بهینه در جهت رفاه حال اعضا و همچنین به‌روزرسانی تمامی دریافت خدمات بخصوص بیمه‌های تکمیلی را در دستور کار جدی خود قرار داده و با جدیت این مهم را دنبال خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان