یکی‌ از رایج‌ترین سوالهایی که در مورد اهمیت تغذیه برای بدن پرسیده می‌شود، نقش مهم تغذیه برای سلامت پوست است. سلنیوم و روی از مهمترین مواد مغذی برای تضمین سلامت پوست شما هستند. بعضی‌ از افراد خوش شانس هستند که پوست بدون آکنه دارند، اما جدا از آکنه پوست، مطلبی که باید به اهمیت آن توجه شود درخشندگی، طراوت و حفظ سلامت پوست است. تمام این موارد بستگی به تغذیه شما دارد، همه اینها بدون خریدن هر گونه کرم و پماد گران قیمت ممکن است. تعداد افرادی که مبالغ بسیار زیاد خرج متخصص پوست و خرید محصولات داراویی می‌کنند بسیار زیاد است اما متاسفانه تعداد کمی‌ از ما از اهمیت مواد غذایی و نقش تغذیه مناسب روی سلامت پوست با خبر هستیم.

به یاد داشته باشید که پیروی کردن از این توصیه یک شبه همه چیز را درست نمی‌کند اما در طول زمان و با کمی‌ صبر اثر آن را خواهید دید. به ویژه اینکه تغذیه مناسب برای شما خرجی نخواهد داشت و سلامت شما را در همه موارد تضمین می‌کند.

پوست ما و پیری پوست

اولین علائم پیری بر روی پوست بدن دیده می‌شود، این علائم پوستی معمولا به دلیل تابش نور آفتاب و بسیاری دیگر از مواد مضر در محیط بروز می‌کند. برخورد این عوامل با پوست در طول زمان سبب می‌شود تا ساختار سلول پوستی تخریب و ضعیف شود. در این حالت کلاژن کمتری در پوست تولید می‌شود که آن را خشن تر و شکننده می‌کند و همینطور جریان خون را به سمت پوست بدن افزایش می‌دهد. در کل پوست ما با سالخوردگی کمتر از خود محافظت می‌کند. 

اهمیت روی

روی از مهمترین مواد معدنی برای پوست است و از بروز آکنه جلوگیری می‌کند. روی به صورت ویژه در کنترل کردن میزان چربی‌ در پست موثر است و همینطور در ایجاد تعادل هورمونی در بدن نقش دارد. روی همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و در نتیجه باکتری‌های آسیب رسان به پوست را از بین می‌برد.

اهمیت سلنیوم

سلنیوم ماده معدنی مهم دیگری است که ی نقش مهمی در ایجاد انعطاف پوست دارد. از سوی دیگر سلنیوم یک آنتی اکسیدان قوی است که در نتیجه آن از آسیب رسانی به پوست جلوگیری می‌کند. به همین علت دانشمندان بر این باور هستند که مصرف کافی‌ سلینیوم در پیشگیری از سرطان پوست نیز نقش بسیار مهم دارد؛ به ویژه در شهرهای با تابش زیاد آفتاب مثل تهران مصرف کافی‌ این ماده معدنی شدیدا توصیه می‌شود.