ما 90 درصد از زندگی خود را در داخل بناها و دو سوم آن را در خانه خود می‌گذرانیم. اما همچنان خیلی از ما تأثیر فوق‌العاده محیط خانه بر سلامت جسمی و روحی خود را نادیده می‌گیریم. در حالی که تنها با چند تغییر کوچک می‌توانیم سلامت و حتی روابط اجتماعی خود را بهبود ببخشیم. در ادامه مطلب درباره یکی از راه‌های داشتن خانه‌ای سالم، یعنی ایجاد فضای جمعی در خانه، بخوانید.

امروزه مردم وقت کمتری را به ارتباط برقرار کردن با خانواده اختصاص می‌دهند. در حالی که بر اساس تحقیقات انجام شده، کلید شادی انسان، ایجاد روابط قوی با دوستان و خانواده است. بنابراین فراهم کردن فضاهای اجتماعی در خانه، اهمیت فراوانی دارد.

اتاق غذاخوری، هرچند کوچک، می‌تواند هر روز افراد خانواده را دور هم جمع کند. این فضا باید در هر خانه برای غذا خوردن باهم، گپ زدن و ایجاد ارتباط چشمی فراهم شود. اتاق غذا خوری باید فضایی دعوت‌کننده و قابل استفاده بوده، نه اینکه فقط مانند یک ویترین پر از وسایل لوکس و آنتیک باشد. با رعایت چند نکته و قانون می‌توانید این فضا را در خانه خود فراهم کنید.(در مطلب «» با این قوانین آشنا خواهید شد.) 

اتاق غذاخوری

اتاق نشیمن همانطور که از نامش پیداست، اتاقی برای دور هم نشستن و گپ زدن است. در طراحی داخلی این اتاق باید به تعادلی بین راحتی،زیبایی و صمیمیت دست یافت. (مطلب «» را بخوانید تا بتوانید راحت‌تر این کار را انجام دهید.) 

اتاق نشیمن

اگر یک باغ، باغچه و یا حتی یک تراس کوچک هم دارید، با چند چهارپایه، یک میز و یا یک آتش‌دان آن را مجهز کنید تا در فضای باز از کنار هم بودن لذت ببرید. (ایده‌هایی برای ایجاد فضای جمعی در تراس منزل را در مطلب «» ببینید.)

تراس

البته فضای جمعی زیاد هم باعث ایجاد بحث و مشاجره خواهد شد. بنابراین باید هرکس در خانه فضای شخصی خود را هم داشته باشد. مثلاً با قرار دادن یک صندلی در کنج ساکت کتابخانه یا کنار پنجره می‌توانید فضای آرامش‌بخش خود را ایجاد کنید. (ایده‌هایی برای ایجاد فضای دنج برای مطالعه را در مطلب «» ببینید.)

دکوراسیون

اگر می‌خواهید درباره خانه سالم بیشتر بدانید، مطالب بعدی را بخوانید...