میزان گزارش می‎دهد

هفت پیشنهاد افسر ارشد سازمان اطلاعات آمریکا برای فشار به ایران در سنا

در جلسه ای که اخیرا کمیته امور خارجی کنگره آمریکا تشکیل داد، یکی از اعضای آن با توجه به روی کار آمدن دولت ترامپ، پیشنهاداتی برای اعمال فشار بیشتر به ایران ارائه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، پس از انجام آزمایش موشکی موفقیت آمیز ایران که اخیرا انجام شد، کمیته امور خارجی کنگره آمریکا که بیشتر اعضای آن حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی هستند جلسه ای تشکیل داد. 
 
در این جلسه اسکات مادل پیشنهاداتی را برای سخت گیری بیشتر دولت آمریکا علیه ایران ارائه داد. وی مشاور ارشد فرماندهی عملیات های ویژه آمریکا در حوزه مقابله با تهدیدات مالی گروه های تروریستی در خاورمیانه است. مادل همچنین افسر ارشد سرویس مخفی ملی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با نام National Clandestine Service of the Central Intelligence Agency بوده است. 
 

مادل اعتقاد دارد، انتخاب دونالد ترامپ و تمایل آشکار تیم امنیت ملی وی برای تشدید موضع آمریکا در برابر ایران، این اجازه را به آمریکا می‌دهد که توصیه‌های سیاسی سختگیرانه‌تری را در این راستا داشته باشند که به ادعای وی موضع آشتی جویانه و نرمتر در طول هشت سال ریاست جمهوری «باراک اوباما» را نیز رد می‌کند.
 
هفت پیشنهاد سناتور آمریکایی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران/ لزوم تغییرات اساسی در رادیو فردا و صدای آمریکا! 
 
به گفته وی یک رویکرد سختگیرانه باید حمایت عمومی را هدف قرار دهد و از مسائل ایران نیز به نفع خود استفاده کند.

اسکات مادل اذعان می کند علیرغم تمام محدودیت ها، ایران در آستانه سقوط قرار ندارد و این توصیه‌ها نیز در راستای اعمال فشار نظامی و غیرنظامی علیه ایران است.

مادل پیشنهاداتی برای آنچه مقابله با ایران خوانده در قالب یک بسته به اد رویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ارائه می دهد که مهم ترین قسمت های آن به شرح ذیل است:


1***انتقاد از عملکرد بازوی رسانه‎ای سیا و وزارت خارجه آمریکا/ صدای امریکا باید پنجره سیاست های واشنگتن باشد

وی در بخشی از صحبت های خود به تغییر رویکرد در بازوهای رسانه ای سازمان سیا و وزارت خارجه آمریکا اشاره کرد و گفت: باید تغییرات اساسی در ساختار برنامه‌سازی «صدای آمریکا» و بخش «رادیو فردا» ایجاد شود. هم‌اکنون این رسانه‌ها به علت برنامه‌سازی‌های ضعیف و آبکی در بدترین وضعیت خود قرار دارند.


وی تاکید کرد: همگرایی و ادغام رادیو آزاد اروپا و صدای آمریکا با سیاست آمریکا در قبال ایران باید صورت گیرد، رادیو آزاد و صدای آمریکا باید فراتر از گزارش اخبار فعالیت کنند.این دو باید جایی برای انعکاس سیاست آمریکا در قبال ایران باشند و بهره بردن از اختلافات درونی حکومت ایران، تقویت اصلاح‌طلبان، تبلیغات برای درخواست انجام (آنچه که آن را )انتخابات آزاد(می نامد)،تضعیف حمایت بین‌المللی از ایران و برجسته کردن ارتباط ایران با بی‌ثباتی های منطقه باشند را در دستور کار خود قرار دهند.صدای آمریکا باید مانند پنجره‌ای برای واشنگتن در راستای سیاست آمریکا در قبال ایران باشد. 

*انتشار اخبار ساختگی و دروغ از ایران

مادل در بخش دیگری از پیشنهادات خود به رسانه های فارسی زبان بیگانه تاکید میکند "اخبار مربوط به کارگران، کارخانه‌ها، فعالان حقوق زنان و معلمان باید بولد و انعکاس بیشتری داده شوند، حتی اگر این اعتراضات محلی و کوتاه مدت باشند.کنگره باید به طور منظم گزارش‌هایی از ارزش‌های سیاست خارجی رسانه‌های تحت حمایت مالی آمریکا را از دولت دریافت کند.
 
پرواضح است که منظور وی از انعکاس چنین اخباری، بزرگ نمایی مشکلات اصناف و گروه های مختلف است، هرچند کوچک و ناچیز باشند.

 
**** فراهم کردن وایرلس در نقاط مرزی ایران
 
افسرارشد اطلاعاتی آمریکا در بخش دیگر اظهاراتش پیشنهاد جالبی ارائه میکند:" کنگره باید اطمینان حاصل کند که صدای آمریکا و رادیو آزاد اروپا(رادیو فردا)  و دیگر برنامه‌ها توانایی ارسال اخبار به ایران را داشته باشد.این اقدام شامل استفاده از سگینال‌های بی سیم(وایمکس) در مناطقی مانند کردستان  است و متحدان ما در منطقه در این راستا نقش بالقوه‌ای می‌توانند داشته باشند.
 
 فعالیت های آبادانی و اقتصادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید مورد هجمه واقع شوند
 
مادل در بخش دیگری از پیشنهادات خود به رسانه هایی مانند صدای آمریکا و رادیو فردا مورد هجمه قرار دادن فعالیت های اقتصادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار می دهد که باعث بدبین شدن نظر مردم نسبت به پشتیبان انقلاب اسلامی شود. مادل تاکید میکند این رسانه ها باید گزارشات مفصلی درباره فساد اقتصادی در ایران تهیه کنند و روی آن مانور دهند.
 
2***موج جنگ اطلاعاتی علیه ایران تشدید شود

مشاور سازمان های اطلاعاتی آمریکا  ضمن تاکید بر انجام اصلاحات در بازوهای رسانه ای فارسی زبان ضد ایرانی پیشنهاد میکند علاوه بر متهم کردن ارتباط با تروریسم و فساد، تلاش‌ها بر ضد ایران به رهبری آمریکا متمرکز شود. این رسانه ها باید روی خشم عمومی و اشتیاق برای سخن گفتن علیه حکومت تمرکز کنند.  
 
وی پیشنهاد میدهد مواردی مانند  حقوق زنان، حقوق معلمان، ایجاد تفرقه های قومی و مذهبی، افزایش تنش ها و ایجاد بحران های اجتماعی از معضلات موجود مثل آلودگی هوا، ایجاد جنبش های کوچک اما سازمان دهی شده، تمرکز روی موضوع بیکاری جوانان حداکثر در رسانه های فارسی زبان خارج از ایران به قولی بولد و بزرگ نمایی شوند تا بتوان روی ذهنیت مردم ایران تاثیرگذاشت.


***مرتبط کردن فعالیت های ایران با گروه های تروریستی در منطقه برای تخریب وجهه تهران

افشا کردن اطلاعاتی که نشان دهنده ارتباط میان ایران با القاعده، طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی هستند: ایران با موفقیت رهبری جنگ علیه تروریسم را ربوده در حالی که رهبری این مبارزه باید در دست آمریکا باشد. ارتباط میان سرویس های امنیتی ایران و القاعده باید خبر شود و این امر باید جزئی از برنامه کمپین رسانه‌ای علیه ایران باشد.


3***کمک گرفتن از سعودی ها برای ضربه زدن به ایران

این اقدام باید همزمان با انتشار اخباری درباره حمایت شورای همکاری خلیج فارس از شبه نظامیان مسلح انجام پذیرد. آمریکا درصورتی از این اقدامات بهره خواهد برد که بتواند وضعیت نابسامان تمام طرف ها در منطقه را نشان دهد. «محمد بن سلمان» جانشین ولیعد عربستان و هم نسل های او نیز که خواهان تعریف جدیدی از پادشاهی در عربستان هستند می‌توانند به عنوان همکار موثر باشند.

4***استمداد از سازمان سیا برای تمرکز بر ایران/ گرین کارت برای ایرانی ها افزایش یابد

 اما یکی از مهمترین پیشنهادات مادل تشویق نخبه ها برای خروج از ایران و همچنین جاسوس گیری از داخل ایران است.
 

"در حال حاضر سازمان سیا این اجازه را دارد که سالانه 100 گرین کارت به افرادی دهد که کمک ها‌ی قابل توجهی به سازمان های اطلاعاتی آمریکا می‌کنند و تلاش‌های مخفیانه زیادی در راستای کمک به سازمان های اطلاعاتی آمریکا انجام می دهند.این آمار باید به میزان قابل توجهی افزایش یابد تا تعداد افراد جدا شده از حکومت افزایش پیدا کنند و نیز موجب تحریک،«فرار مغزها»، دانشمندان و متخصصان ارشد سازمان های حساس حکومت ایران مانند سایت‌های هسته ای شود.ما باید متحدان اروپایی خود را نیز تشویق به انجام این کار کنیم".

 
5***فشار بر ایران به بهانه های حقوق بشری

مادل بخش دیگری از پیشنهادات خود را به فشار آوردن بر ایران در حوزه حقوق بشر اختصاص میدهد. وی اعتقاد دارد: افشای دامنه نقض حقوق بشر در ایران به وسیله  اضافه کردن نام افراد ایرانی به فهرست ماگنیتسکیو(لیستی که برخی از مقامات روسیه در آن قرار دارند) یا با ایجاد کردن لیستی مخصوص برای ایران.کنگره باید با تصویب قانونی دولت را موظف به ارائه گزارش هر سه ماه یکبار درباره فساد و نقض حقوق بشر در ایران کند.
 
وی تاکید میکند کنگره باید بودجه ای برای این کار در نظر بگیرد.

6***دامن زدن به فتنه مذهبی در جهت اهداف خاص
 
افسر ارشد سازمان اطلاعات آمریکا ایجاد فتنه مذهبی در قم و نجف را نیز در فهرست پیشنهادات خود قرار می دهد. مادل اعتقاد دارد باید میان مراجع عظام  تقلید قم و نجف اختلاف ایجاد کرد و از این تفرقه سود برد.
 
حمایت از تشیع انگلیسی
 
مادل صراحتا اعلام میکند باید از افرادی مانند صادق شیرازی که تشیع انگلیسی را ترویج میکنند حمایت قاطع کرد.
 
این در حالی است که رهبر انقلاب در خصوص تهدیدات شیعه انگلیسی می فرمایند: امروز دو اراده در این منطقه با یکدیگر در تعارضند: یک اراده، اراده‌ی وحدت است؛ یک اراده، اراده‌ی تفرقه است. اراده‌ی وحدت، متعلّق به مؤمنین است؛ فریاد اتّحاد و اجتماع مسلمین از حنجره‌های بااخلاص بلند است و مسلمانها را دعوت میکنند به اینکه به مشترکاتشان توجّه بکنند؛ اگر این[طور] بشود و اگر این وحدت اتّفاق بیفتد، وضعی که امروز مسلمانها دارند دیگر به این شکل نخواهد بود و مسلمان عزّت پیدا خواهد کرد. امروز شما ملاحظه کنید از منتهاالیه شرق آسیا در میانمار مسلمان‌کشی هست، تا غرب آفریقا در نیجریه و امثال اینها؛ همه‌جا مسلمانها [کشته میشوند]؛ حالا یک‌جا به دست بودایی کشته میشوند، یک‌جا به‌ دست بوکوحرام و داعش و امثال اینها کشته میشوند. یک عدّه‌ای هم در این آتشها میدمند؛ شیعه‌ی انگلیسی و سنّی آمریکایی مثل هم هستند؛ همه، دولبه‌ی یک قیچی هستند؛ سعیشان این است که مسلمانها را به جان هم بیندازند؛ این پیام اراده‌ی تفرقه است که اراده‌ی شیطانی است؛ امّا پیام وحدت این است که اینها از این اختلافات عبور بکنند، در کنار هم قرار بگیرند، با هم کار کنند.
 

***تشدید ایران هراسی در میان کشورهای عرب منطقه

آمریکا باید با فراهم کردن سیستم موشک دفاعی، تضمین‌های امنیتی و آموزش و پشتیبانی آشکار از بحرین و متحدان آمریکا در شورای همکاری خلیج فارس در برابر طیفی از تهدیدات نامتقارن ایران در منطقه بایستد.

آمریکا همچنین باید عربستان و دیگر همکاران عربستان در شورای همکاری خلیج فارس را به حفظ استراتژی خود در راستای مقابله با تجاوزهای ایران در منطقه تشویق کند.به خصوص ریاض در جنگ یمن و سوریه فهمیده است که یک الگویی در منطقه وجود دارد که تا چندین سال ادامه خواهد داشت و ایران از طرفی برای چندین دهه در حال جنگ نیابتی و جنگ سایبری و اشکال مختلف از عملیات مخفی بوده و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای توازن قدرت در منطقه باید تلاش بیشتری کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان