انتخاب اسلامیان در مجمع فدراسیون فوتبال به روایت برگزار کنندگان

مسئول برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال و عضو شمارش کننده آرا، صحت انتخاب عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مجمع جنجالی این فدراسیون را تایید کردند.

انتخاب اسلامیان در مجمع فدراسیون فوتبال به روایت برگزار کنندگان

به گزارش ایسنا، مجمع عمومی فدراسیون فوتبال روز چهارشنبه هفته گذشته با محوریت حسابرسی گزارش مالی سالانه، تصویب بودجه، تصویب آیین نامه جدید فدراسیون فوتبال و انتخابات یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال برگزار شد. مجمع عمومی در حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و محمدرضا داورزنی و معاون قهرمانی این وزارت خانه شروع شد و تا قبل از برگزاری انتخابات همه چیز آرام و بدون حاشیه پیش می‌رفت تا اینکه نوبت به انتخاب عضو هیات رئیسه فدراسیون رسید.

در ابتدای مجمع، اعضای حاضر سه نفر ناظر و سه نفر شمارش کننده آرا را مشخص کردند تا در پایان مجمع انتخابات برگزار شود.

محمدرضا ساکت در هنگام برگزاری انتخابات، یک به یک اسامی اعضای حاضر را قرائت کرد و آراء وارد صندوق اخذ رای شد. بعد از شمارش آرا از سوی هیات سه نفره شمارش کننده آرا، غفاری تعداد آرا را بدون قرائت، روی تخته‌ای نوشت و اسلامیان با 40 رای مقابل 26 رای عزیزی خادم عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال شد.

با پایان انتخابات، مجمع به پایان رسید و عزیزی خادم به سرعت از سالن برگزاری خارج شد و بعد از چند دقیقه به سالن بازگشت و اعتراض خود را به مهدی تاج اعلام کرد. در پی خادم، همراهان او نیز با داد و فریاد به دنبال ورود به سالن برگزاری مجمع بودند که این اجازه به آن‌ها داده نشده و آن ها به محص دیدن تاج او را به همکاری با اسلامیان برای تقلب در انتخابات محکوم کردند که این اعتراض‌ها با تعجب تاج همراه شد و رییس فدراسیون به سرعت وارد اتاق مدیر مجموعه ورزشی انقلاب شد تا همراهان عزیزی خادم محل مجمع را ترک کنند.

پس از آن مهدی تاج در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این موضوع را پیگیری می‌کند و برخی از اعضای حاضر در مجمع هم تاکید کردند که بهتر بود آرا قرائت می‌شد و روی تخته می نوشتند.

پریا شهریاری، مسئول برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال درباره اعتراض شهاب الدین عزیزی خادم به نحوه برگزاری انتخابات گفت: تمام موارد طبق اساسنامه بود. قبل از شروع مجمع، در دستور جلسه نوشتیم که سه نفر ناظر و سه نفر شمارش کننده آرا انتخاب می شود. دستور جلسه مجمع 21 روز قبل تحویل اعضای مجمع شد. شمارش کنندگان آرا از دل خود اعضای مجمع انتخاب شدند. تعداد زیادی می‌خواستند ناظر و شمارش کننده باشند.

مسئول برگزاری مجمع درباره دلیل خوانده نشدن آرای مجمع گفت: این یک روش سنتی بود. شمارش کننده گان آرا افراد مطمئن هستند و اعضای مجمع آن‌ها را انتخاب کردند. اگر قرار بود این کار صورت بگیرد، شمارش کننده‌ها را انتخاب نمی‌کردند. در حال حاضر مجامع فیفا و AFC به صورت الکترونیکی است و باید به جایی برسیم که شمارش دستی و سنتی از بین برود و از طریق سیستم رای گیری شود. مطمئن باشید هیچ ابهامی وجود ندارد.

او ادامه داد: براتی رییس کمیته حقوقی ناظر مجمع بود اگر چیزی مشکل داشت، مطمئنا او متذکر می‌شد. یقینا اطمینان داشته باشید که انتخابات طبق اساسنامه بود و در سال های بعد هم این طور نخواهد بود که آرا را روی تخته بنویسند.

رضا رحمانی ریییس هیات فوتبال کردستان و عضو گروه شمارش کننده آرا نیز در مجمع اخیر این فدراسیون درباره صحت انتخابات گفت: از طرف اعضای مجمع سه نفر ناظر شدند که غفاری رییس هیات فوتبال مرکزی، جابری دبیر هیات فوتبال آذربایجان شرقی و محبی رییس هیات فوتبال کرمانشاه انتخاب شدند. سه نفر هم برای شمارش آرا انتخاب شدند که هراتیان از هیات فوتبال اصفهان، شهامت عباسی نماینده آموزش پرورش و من رای آوردیم.

شمارش کننده آرا در مجمع فدراسیون فوتبال گفت: برگه های رای از طرف ناظرها امضا شد. از 67 رای موجود، سه رای مخدوش بود. یکی از رای تیک کمرنگ داشت و یکی هم به جای تیک زدن، نام نامزد موردنظر را نوشته بودند که ما این دو رای را حساب کردیم. در یک رای نام هر دو نامزد تیک خورده بود که آن را مخدوش دانستیم.  

رحمانی رییس هیات فوتبال کردستان تاکید کرد: قطع به یقین نماینده‌های دو طرف رای داده بودند و اگر جای شبهه بود، جلوی آن را می گرفتیم.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر