انسان‌های خارق العاده، معمار زندگی خودشان هستند. آن‌ها زندگی‌های هیجان انگیز و پرانرژی دارند. این حتما بدین معنا نیست که بسیار ثروتمندند، یعنی تصمیماتشان دست خودشان است. شغلشان، شغلی است که مایل به انجام دادن آن هستند و واقعا خوشحالند. 7 روش برای ارتقای زندگی معمولی به یک زندگی خارق العاده را برای شما آورده‌ایم:

 1- خودتان را درک کنید:

باید کشف کنید چه چیزی به شما انگیزه می‌دهد. چه چیزی به شما اشتیاق می‌بخشد؟ به چه کاری عشق می‌ورزید؟
اگر مطمئن نیستید، زمانی را برای فهمیدن خودتان کنار بگذارید. چیزهایی که شما را خوشحال می‌کنند را بررسی کنید. چیزی که به شما انگیزه از تخت خارج شدن را می‌دهد و به شما حس رضایت می‌بخشد. روی جوانبی از زندگی تمرکز کنید که شما را به شور و اشتیاق می‌آورد.

2- کاری را انجام دهید که به آن علاقه دارید:

وقتی علافه خود را کشف کردید، سعی کنید تا جایی که می‌توانید زمان خود را صرف آن کنید. اول کار، سعی کنید زمانی را در صبح‌ها یا آخر هفته‌ها به آن اختصاص دهید. بعد، شغلی پیدا کنید که بتوانید با انجام فعالیت مورد علاقه‌تان حقوق بگیرید.

3- همیشه در حال یادگیری باشید:

برای داشتن یک زندگی خارق العاده، باید هر روز خودتان را بهبود ببخشید. در انتهای هر سال، باید چیزی را بدانید که اول سال نمی‌دانستید. با یاد گرفتن چیزی که قبلا نمی‌دانستید، مغزتان را به چالش بکشید.

4- انتظارات زیادی داشته باشید:

این مسئله برای داشتن زندگی خارق العاده کلیدی است. بدبین نشوید و فکر نکنید که چیزهای خوب برای شما اتفاق نمی‌افتند. از خودتان و زندگیتان انتظارات بالایی داشته باشید. به خودتان اجازه دهید درمورد ایده بزرگ یا هدف بزرگی هیجان زده شوید. به خود انگیزه پیشرفت بدهید.

5- استقلال مالی داشته باشید:

بین استقلال مالی و ثروتمند بودن، تفاوتی وجود دارد. شخصی که از لحاظ مالی مستقل است، زیر بار بدهی‌های بسیار نیست. در دنیا افراد زیادی وجود دارند که ظاهرا ثروتمنداند ولی درواقع دائما بدهکارند.

یک زندگی خارق العاده، یعنی هیچ کس نتواند روی شما کنترل داشته باشد. رویاهای بزرگی داشته باشید، ولی برای سختی‌ها آماده باشید. انتظارات بالایی داشته باشید و برای موفقیت برنامه بریزید، ولی درک کنید که زندگی همیشه عالی پیش نمی‌رود. استقلال مالی، یعنی اگر هیچ چیزی اطرافتان خوب پیش نرفت، شما ویران نشوید. به یاد داشته باشید، خودرویی که تمامی قسط‌هایش پرداخت شده، یک خودروی خوب است. برای راندن مازراتی، به همه چیز و همه کس بدهکار نشوید.

6- با موفقیت و شکست، به خوبی برخورد کنید:

در زندگی، موفقیت‌ها و شکست‌های بسیاری خواهید داشت.
هیچ چیز آن قدر که فکر می‌کنید خوب یا بد نیست. چیزی که شما را خاص می‌کند، توانایی شما برای تحمل کردن روزهای سخت زندگی است. خودتان را در شرایطی قرار دهید که بتوانید از لحاظ مالی، فیزیکی و عاطفی در روزهای سخت زندگی دوام بیاورید.

7- بیش‌تر تلاش کنید:

برنده‌ها، همیشه تلاششان را برای رسیدن به هدفشان می‌کنند، سپس باز هم تلاش می‌کنند. اگر یک سطح از تلاش شما را به موفقیت می‌رساند، سطحی بالاتر از آن شما را تبدیل به انسانی خارق العاده می‌کند.
رسیدن به موفقیت کار آسانی نیست. سخت تلاش کنید، ولی زحماتتان را جهت رسیدن به هدفی که اشتیاق دارید و می‌خواهید به آن برسید، بکشید.