مطالعات اخیر نشان می‌دهد که 60% از افرادی که از کرم‌های ضدآفتاب برای پوستشان استفاده می‌کنند، لب‌های خود را فراموش می‌کنند و از بالم‌های ضدآفتاب برای مراقبت از لب‌های خود استفاده نمی‌کنند. اما دلایل بسیاری برای استفاده از بالم لب وجود دارند که ضرورت استفاده از آن برای همه الزامی بوده و فواید فراوانی دارد. در این مطلب چند نکته از این فواید را برای شما بازگو می‌کنیم.

  1. جلوگیری از سرطان پوست

امروزه سرطان پوست به دلیل محافظت نکردن از آن بسیار شایع شده است و نواحی اطراف لب مستعد سرطان پوست هستند. بنابراین محافظت از لب‌ها ضروری است تا با حفظ رطوبت و شادابی لب‌ها از سرطان پوست نیز جلوگیری شود.

  1. جلوگیری از آفتاب سوختگی

پوست نازک و ظریف لب‌ها بسیار حساس بوده و بیشتر از هر نقطه‌ی دیگری از پوست، مستعد آسیب‌های اشعه‌ی UV هستند. بهتر است بدانید که یکی از دردناک‌ترین آفتاب سوختگی‌ها هم سوختگی اطراف لب بوده، بنابراین با استفاده از بالم ضدآفتاب لب، از آفتاب سوختگی جلوگیری کنید.

  1. آبرسانی

باد، آفتاب و دریا تاثیرات ناخوشایندی مانند خشکی و پوسته پوسته شدن بر لب‌ها دارند. استفاده از بالم ضدآفتاب لب به حفظ رطوبت و شادابی لب‌ها کمک می‌کند.

بالم ضدآفتاب لب

  1. خواص درمانی

استفاده از بالم ضدآفتاب خواص دیگری نیز دارد. فرمول به کار رفته در ساخت آن شامل ضدآفتاب بوده که به درمان قرمزی، ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن کمک می‌کند. همچنین به دلیل داشتن مرطوب کننده از خشکی ناشی از سردی هوا و آسیب‌های اشعه‌ی خورشید جلوگیری می‌کند.

  1. دیگر محصولات آرایشی لب خاصیت محافظت کنندگی ندارند!

برخی از افراد براین باورند که استفاده از رژلب یا برق لب جایگزین خوبی برای استفاده از بالم لب هستند. این محصولات رنگ و زیبایی خاصی دارند اما هیچ‌گونه خاصیت محافظت کنندگی ندارند. در حقیقت، متخصصان پوست معتقدند که براق بودن برق لب اشعه‌ی UV را منعکس می‌کنند، بنابراین هیج خاصیتی ندارند. بهتر است قبل از استفاده از رژلب یا برق لب، یک لایه بالم بزنید.