در ماه‌های سرد سال، بدن دچار خشکی شده؛ پوست، مو و خصوصا ناخن‌ها خشک و شکننده‌تر می‌گردند. در صورتی که افراد مراقبت‌های ویژه‌ای برای آنان درنظر نگیرند، ممکن است شاهد آسیب دیدگی‌هایی در نواحی مختلف بدنشان باشند. توجه به ناخن‌ها باید چند برابر شود زیرا که آن‌ها بیشترین صدمه را متحمل می‌شوند. در این مطلب به معرفی نکاتی جهت مراقبت از ناخن‌ها می‌پردازیم.

  1. استفاده از کرم دست برای مرطوب‌سازی ناخن‌ها

کمبود رطوبت یکی از شایع‌ترین عوامل سردی هوا بوده که بر شکنندگی ناخن‌ها تاثیر بسزایی دارد. بنابراین استفاده از کرم دست خصوصا پس از شستن دست‌ها امری ضروری است. بهتر ناخن‌ها با کرم دست ماساژ داده تا به پوست کناره‌ی آن‌ها جذب شود و رشد ناخن‌ها را افزایش دهد.

  1. از یک لایه‌ی اضافه‌ی برق ناخن استفاده کنید.

مانیکور کردن ناخن‌ها به حفظ سلامت‌ها کمک بسیاری کرده و در فصول سرد سال بسیار ضروری است. همچنین برای مراقبت بیش‌تر ناخن‌ها از یک لایه‌ی اضافی برق ناخن استفاده کنید تا به حفظ رنگ ناخن‌ها و استقامت ‌آن‌ها کمک کند.

  1. از کناره‌ی ناخن‌ها مراقبت کنید.

صرف‌نظر از خشکی هوا، کناره‌ی ناخن‌ها به مراقبت ویژه‌ای نیاز دارد. اگرچه خشکی هوا باعث تضعیف کناره‌ی ناخن‌ها می‌شود، اما بسیاری از افراد نیز برحسب عادت کناره‌ی ناخن‌ها را می‌کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، استفاده از روغن‌های طبیعی و ماساژ دادن کناره‌ی ناخن‌ها بسیار مفید بوده و به استحکام آن‌ها کمک می‌کند.