در مسیر زندگی و کار، دانستن هویتمان و کسی که می‌خواهیم باشیم کلید موفقیتمان است. ولی تبدیل شدن به کسی که می‌خواهیم کار آسانی نیست. نیازمند جرآت بسیار زیاد، استقامت و اعتقاد پایدار به توانایی‌های خودتان است.

راه رسیدن به موفقیت، بسیار چالش برانگیز است و لحظاتی خواهد بود که می‌خواهید تسلیم شوید و به دنبال رویاهایتان نروید. باید باور داشته باشید که موفقیت شدنی است. برای انگیزه دادن به شما، 5 روش تبدیل شدن به کسی که می‌خواهید باشید را برایتان آورده‌ایم:

1- خودتان باشید:

اگر با خودتان روراست نباشید نمی‌توانید پیشرفت کنید. باید با وجود منتقدان و منفی بافان، راجع به علایق و اشتیاق‌هایتان صادق باشید.

2- بابصیرت باشید:

با بی بصیرتی، رویاها نابود می‌شوند. بدون اینکه ایده‌ای از اهدافتان داشته باشید، نخواهید دانست برای رسیدن به آن‌ها چه باید بکنید.

3- هیچ وقت تسلیم نشوید:

مشکلات همیشه سر راه شما قرار خواهند گرفت. ممکن است لحظاتی پیش بیاید که تمایل به تسلیم شدن داشته باشید. ولی باید تلاش کنید و ادامه دهید و درک کنید که هرچیزی که برای پیشرفت لازم دارید، در اختیارتان است.

4- منفی بافان را حذف کنید و به توانایی‌های خود شک نکنید:

بسیاری افراد به کم قانع می‌شوند. و خیلی از این دست افراد، شما را نیز متقاعد می‌کنند به کم قانع باشید. این موقع است که به خودتان شک می‌کنید. ممکن است لحظاتی در زندگی باشد که دیگر به هدفتان نیز ایمان نداشته باشید. باید از این لحظات، افکار و این افراد منفی باف بگذرید و به جلو بروید.

5- به خود ایمان داشته باشید:

"هیچ آرزویی نیست که همراه با آن توانایی رسیدن به آن را نداشته باشیم." –ریچارد باخ

پس اهمیتی ندارد چقدر گاهی ناامید می‌شوید، باید بدانید که اگر آرزویی داشته باشید امکان رسیدن به آن را نیز خواهید داشت. فقط باید به خود ایمان داشته باشید تا به اهدافتان برسید.