آب‌گیری میوها دیگر از نظر متخصصین تغذیه توصیه نمی‌شود و بهترین روشی که توصیه می‌شود تهیه پوره از میوه‌ها و سبزیجات است. این روش هم مانند آبمیوه گرفتن سریع و راحت است ولی‌ به جای آبگیری از میوها مخلوطی از آن تهیه کنید که در عین حال این دو روش کاملا نتیجه تغذیه‌ای متفاوت دارد.

این مخلوط را می‌توانید در منزل تهیه کنید. نکته مثبت در مورد درست کردن مخلوط سوپ میوه و سبزیجات یا همان پوره این است که شبیه به غذای اصلی‌ است و ایجاد حس سیری می‌کند.
به گفته متخصص تغذیه ما بهتر است که از نوشیدن آبمیوه بدون فیبر بپرهیزید و از کل میوه مخلوط سوپ مانند تهیه کنید. از نظر علم تغذیه یک راه ساده برای بهبود سلامتی‌ مصرف انواع مختلف سوپ میوه است که به راحتی در منزل تهیه می‌شود.

آیا تهیه مخلوط سوپ برای سلامتی مفید است؟

معمولا افراد بعد از یک دوره رژیم ناسالم و پرخوری کردن روی به خوردن این ترکیبات غذایی می آورند. مثلا بعد از تعطیلات و سفر رفتن یا برای اصلاح رژیم غذایی. اما جدای از آن بهتر است که عادت به مصرف این ترکیبات غذایی وجود داشته باشد چرا که فواید تغذیه‌ای بی‌شماری دارد.
این ترکیب حاوی قند طبیعی‌ و بسیار پایین در مقایسه با آبمیوه‌های پاکتی است همینطور یک راه ساده و خوب برای افزایش میزان دریافت سبزیجات و میوها در رژیم غذایی است. از سوی دیگر مصرف این ترکیبات در صورتی که اصولی تهیه شود می‌تواند میزان فیبر را مورد نیاز بدن را به رژیم غذایی اضافه کند. 

به گفته متخصص تغذیه سایت تولینک بهتر است که از مخلوط سوپ تهیه شده از میوه و سبزیجات را حد اکثر تا 24 ساعت بعد از تهیه کردن مصرف کنید؛ چرا که ترکیبات حیاتی آن‌ مثل ویتامین‌ها و سایر ترکیبات بعد از یک روز خاصیت خود را از دست داده و در نتیجه فایده زیادی ندارد.

روش تهیه:

میوه دلخواه خود را پوست بگیرید و هسته آن را جدا کنید، سپس آن را تکه تکه کرده و داخل مخلوط کن بریزید و پوره تهیه شده را در ظرف دلخواه بریزید و سرو کنید.
با این روش تمام خاصیت میوه‌ها مانند فیبر باقی می‌ماند و از سوی دیگر خواص کامل میوه‌های مختلف با هم ترکیب می‌شود.