ماهان شبکه ایرانیان

سلیمی در تذکر شفاهی مطرح کرد:

انتقاد از کاهش ۷ درصدی بودجه آموزش و پرورش در بودجه ۹۷

نماینده محلات گفت:بودجه پیشنهادی سال ۹۷ نگرانی های را به دنبال داشته چرا که کلا ۹ درصد از بودجه به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است در حالی که سهم این وزارتخانه در سال گذشته ۱۶ درصد بود.

انتقاد از کاهش 7 درصدی بودجه آموزش و پرورش در بودجه 97

به گزارش خبرگزاری مهر، در پایان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، علیرضا سلیمی با استناد به بند 5 و 9 اصل 3 قانون اساسی در اخطاری، گفت: بودجه پیشنهادی سال 97 نگرانی های شدیدی را به دنبال داشته چرا که کلا 9 درصد از بودجه عمومی کشور به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است در حالی که سهم این وزارتخانه در سال گذشته 16 درصد بود، در واقع این بودجه به لحاظ نسبی کاهش چشمگیری داشته است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یک تریلیون و 400 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است و این موجب افزایش تبعیض ناروا در جامعه خواهد شد، افزود: طبق آمارهای رسمی درآمد دهک های پایین و بالا به شدت افزایش پیدا کرده، سوال این است که چه کسی باید این مهم را سامان دهد؟

وی خطاب به علی مطهری که ریاست مجلس را در دست داشت، گفت: از شما می خواهم دستور دهید هیاتی برای نظارت بر سیاست های اعمالی تشکیل شود چرا که فاصله غنی و فقیر به شدت افزایش پیدا کرده است و کمر کارگران و کشاورزان زیر بار تورم شکسته است.

مطهری در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: دست مجلس جهت بررسی، رسیدگی و تغییر در بودجه سال 97 باز است لذا امیدواریم تغییرات خوبی اعمال شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان