بهترین شخصیت‌های فصل دوم Stranger Things


«اتفاقات عجیب» ترکیبی از المان‌های متفاوت است که باهم مخلوط شده و نتیجه‌ی درخشانی را به‌جای گذاشته‌اند. این سریال جذاب، معمایی است و داستانی عجیب‌وغریب دارد. علاوه بر این‌، این سریال موفقیتش را مدیون شخصیت‌هایش است. «اتفاقات عجیب» موفق شده است نوجوانان را با بچه‌های کم سن و سال‌تر به‌خوبی در کنار هم قرار دهد و هم‌چنین بازی‌ چشمگیری از بازیگران بزرگ‌تر، همانند وینونا رایدر Winona Ryder و دیوید هاربر David Harbour، بگیرد. فصل دوم «اتفاقات عجیب» پر از اتفاقات خوشایند است که شامل عجیب‌تر شدن ماجراها‌ و اضافه شدن شخصیت‌ها و رشد و تغییرات آن‌ها می‌شود. سریال در این قسمت بدون نقص عمل کرده است، اما بااین‌حال بعضی از شخصیت‌های آن بهتر از بقیه ظاهرشده‌اند. در مورد دوازده‌تا از بهترین شخصیت‌ها «اتفاقات عجیب‌» نوشته‌ایم.
12- جاناتان بایرزجاناتان بایرز Jonathan Byers در فصل اول دوست‌داشتنی بود اما درعین‌حال کمی عجیب‌وغریب به نظر می‌رسید. او در فصل دوم هم مثل فصل اول ظاهرشده است، اما خوشبختانه کمتر عجیب‌وغریب است. او و نانسی زوج خوبی هستند، جایی که چارلی هیتون Charlie Heaton بیشتر از همه در این سریال می‌درخشد صحنه‌ای است که علاقه‌اش به برادر کوچک‌ترش ویل را نشان می‌دهد.
11-نانسی ویلرتغییرات شخصیت نانسی دقیقاً مطابق تغییراتی است که جاناتان را هم درگیر خودش کرده است، به‌طوری‌که این زوج بیشتر این فصل را همراه یکدیگر هستند و با مسائلی مشابه فصل اول دست‌وپنجه نرم می‌کنند و به دنبال پیدا کردن عدالت برای سرنوشت باربارا هستند.
باوجوداینکه هنوز نیاز به پیشرفت دارد ولی بازهم در حین این‌که در حال جست‌وجو در طول این فصل است استقلالی چشم‌گیر از خودش نشان می‌دهد که او را تبدیل به فردی قوی و چیزی بیشتر از قسمت رمانتیک سریال می‌کند.
10-جویس بایرز«اتفاقات عجیب» جدا از هر چیز دیگر، بازگشتی بزرگ برای وینونا رایدر به شمار می‌رود، کسی که یکی از جالب‌ترین (و برجسته‌ترین) بازی‌هایش را در این نقش ارائه کرده است. او در فصل دوم هم بار دیگر استعدادی را از خودش نشان داده است که مدت‌ها از آن خبری نبود.
او حامی تمام‌عیار ویل است و با دیدن بازی‌اش کاملاً متوجه عشقی که به پسرش دارد می‌شوید، او در این فصل نیز بار دیگر نقش بزرگی در فهمیدن خطری که در کمین پسرش و شهر هاوکینز Hawkins است دارد.
9-لوکاس سینکلرلوکاس یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های سریال به انتخاب تماشاگران در فصل قبل بود و در این فصل هم این روال را ادامه داده است. هیچ پیشرفت بزرگی در شخصیت او به وجود نیامده است و داستان او بیشتر در مورد جلب نظر مکس به خودش است، ولی هنوز هم درست مثل فصل اول، اگرنه بیشتر، دوست‌داشتنی است و تماشای او لذت‌بخش است.
او به دوستانش به‌شدت وفادار است و از آن‌ها حمایت می‌کند و درعین‌حال بسیار باهوش است. او به‌اندازه‌ی ویل و یا داستین کاری در فیلم انجام نمی‌دهد، اما شخصیتی بامزه در سریال باقی می‌ماند.
8-مکس می‌فیلدخیلی از داستان‌های مکس، شاگرد جدید مدرسه، مربوط به درگیری داستین و لوکاس برای جلب نظر او هست؛ که با توجه به این‌که هرچه سریال جلو می‌رود بیشتر متوجه هوش او می‌شویم، جای تأسف دارد. او بچه‌ی سرسختی است که درست همانند بقیه می‌تواند سریع تصمیم بگیرد و در مقایسه با بقیه‌ی اعضای گروه که خشن‌تر از او هستند، متفاوت است.
7-باب نیوبایهمانند پل رایزر Paul Reiser، شان آستین Sean Astin هم با توجه به شهرت پیشینش انتخاب خوبی برای این نقش بوده است، البته که این نقش چیزی فراتر از نقشش در فیلم The Goonies است.
وقتی اولین بار با باب آشنا شدیم به نظر می‌آمد ماجرای او به این سادگی‌ها نباشد و نمی‌‌شد کاملاً به او اعتماد کرد، اما در طی ماجراهای قسمت هشتم او اعتماد ما را جلب کرده و قلبمان را از آن خود کرد.
او آدم خوبی است که یک‌جورهایی هم بامزه به نظر می‌رسد، عمیقاً به جویس علاقه دارد و فوق‌العاده دوست‌داشتنی است؛ و البته توسط گروهی از Demodogs ها خورده می‌شود.
6-اریکا سینکلرانتظار می‌رود در فصل‌های آینده‌ی «اتفاقات عجیب‌» اریکا را بیشتر ببینیم چراکه بدون شک او یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های فصل دوم است.
خواهر کوچک‌تر لوکاس، با بازی پریا فرگوسن Priah Ferguson، در هر صحنه‌ی کوتاهی که در سریال حضور دارد، می‌درخشد و بامزه‌تر و جالب‌‌تر از برادر بزرگ‌ترش به نظر می‌آید.
5-ویل بایرزنوآ اشنپ Noah Schnapp در فصل اول خیلی به چشم نیامد با وجود این‌که حضور چندانی در سریال نداشت کل داستان در مورد او بود؛ اما در این فصل او نقش بیشتری دارد و به نظر می‌رسد اشنپ برای این نقش فوق‌العاده است.
این بار ویل درست در مرکز داستان قرار دارد، به‌عنوان کودکی آزاردیده که در آخر به‌طور کامل تسخیر می‌شود، به‌شدت تماشایی است. چه وقتی در دنیای دیگری است، پریشان است و یا در حال مبارزه با هیولا است و یا حتی وقتی‌که تسلیم می‌شود، در همه حال تماشایی است و تمام این‌ها به زیبایی توسط اشنپ به تصویر کشیده شده است.
4-استیو هرینگتوناستیو شاید مهم‌ترین شخصیت فصل دوم «اتفاقات عجیب» نباشد، اما او شخصیتی‌ است که بیشتر از همه در سریال رشد کرده است. این شخصیت این تغییرات را در اواخر فصل اول سریال شروع کرد ولی بازهم همان دوست‌پسر مزخرف بود، حتی اگر که با چوب بیس‌بالی که به سر آن میخ‌ زده‌شده است به جنگ با هیولا رفته باشد.
این بار اما سریال او را دوست‌داشتنی‌‌تر از قبل جلوه می‌دهد و عمقی به شخصیتش اضافه می‌کند. او در حقیقت دوست‌پسری باملاحظه است که دلتان برایش می‌سوزد و در قسمت‌های آخر که به برادری بزرگ‌تر برای بقیه‌ی بچه‌ها تبدیل می‌شود توجه‌‌ها را به سمت خودش جلب می‌کند. این تغییری چشمگیر است و رابطه‌اش با داستین بامزه و درعین‌حال شگفت‌انگیز است.
3-الونفصل اول سریال تماماً راجع به الون بود، موقعیتی که او تا حدودی در فصل دوم هم آن را حفظ کرده است. بااینکه هنوز هم از خیلی جهات داستان فیلم راجع به اوست، اما بیشتر این فصل از بقیه‌ی شخصیت‌ها جدا شده است و ماجرایش جدایی‌ای اعصاب‌خرد‌کن را به همراه دارد.
بااین‌وجود میلی بابی براون Millie Bobby Brown هنوز هم در این نقش فوق‌العاده ظاهرشده است و احساساتی واقعی در رابطه او با مایک و هاپر دیده می‌شود. او طنز زیادی را هم وارد سریال می‌کند و در آخر سریال برمی‌گردد تا همانند جین ‌گری Jean Grey (جین گرِی شخصیتی خیالی و ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک منتشرشده توسط مارول کامیکس) همه را نجات دهد.
2-جیم هاپرکارآگاه جیم هاپر Jim Hopper با بازی دیوید هاربر برای بچه‌ها در فصل اول شخصیتی قوی بود که می‌توانستند به او تکیه کنند و بار دیگر در فصل دوم هم سهم زیادی از وزن داستان و جنبه‌ی احساسی سریال بر دوش می‌کشد.
رابطه‌ی او با الون بهترین اتفاق سریال است که همراه خود ترحم و طنز زیادی را به همراه دارد و برخلاف تئوری‌هایی که او با آدم‌های بد داستان همکاری می‌کند، همیشه بهترین کار برای بچه‌ها و مردم هاوکینز را انجام می‌دهد. شاید قدرت مال الون باشد، اما هاپر قهرمان داستان است، علاوه بر این‌ها او در یکی از صحنه‌ها بسیار زیبا می‌رقصد.
1-داستین هندرسونداستین در فصل اول همه‌ی توجه‌‌ها را به خودش جلب کرد و در فصل دوم هم رشد کرده و بزرگ‌تر شده است. تماشای او واقعاً لذت‌بخش است و به خاطر جذابیت عجیب و تیکه‌های طنز به‌موقع گیتن ماتارازو Gaten Matarazzo به شخصیتی تبدیل‌شده است که برای تماشاگر اهمیت بیشتری نسبت به بقیه شخصیت‌ها دارد. او خنده‌دار، شجاع و مهربان است.
ممکن است حیوانی را برای خودش نگه‌داشته باشد که بعداً به هیولایی از دنیای دیگر که گربه‌ها را می‌خورد تبدیل شود، اما بازهم هیچ‌کس نمی‌تواند دست از دوست داشتن این شخصیت با‌نمک بردارد.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ای در سایت www.whatculture.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر