نگاهی بر وضعیت ام جی ۶ در بازار

این روزها کلاس c در بازار از تنوع زیادی برخوردار است و به نوعی می‌توان از آن به عنوان یکی از بخش ای پرطرفدار بازار یاد کرد

این روزها کلاس c در بازار از تنوع زیادی برخوردار است و به نوعی می‌توان از آن به عنوان یکی از بخش ای پرطرفدار بازار یاد کرد. این کلاس از خودروها به دلیل فضای خانوادگی و همچنین ابعاد مناسب برای رانندگی شهری از طرفداران زیادی برخوردار بوده، از این رو علاوه بر خودروسازان کره‌ای، چینی، ژاپنی و آلمانی با برندهای مختلف در این بازار حضوری پر رنگ داشته و هر یک در پی به دست آوردن سهم بیشتری در بازار مبارزه می‌کنند. از جمله خودروهای پرطرفدار در این سگمنت را می‌توان هیوندای الانترا، کیا سراتو و مزدا 3 دانست که باتوجه به پیشینه بلندمدتی که در بازار ایران دارند، آمار فروش خوبی را از خود به جا گذاشته‌اند، از طرفی برخی دیگر از برندها هم هستند که توانسته‌اند باوجود رقبای سرسخت، به موفقیت نسبی در بازار دست یابند، ام‌جی نیز یکی از همین برندهاست ک در سال‌های فعالیت‌اش توانسته محصولات خوبی را به بازار عرضه کند.

ام جی 6

ام جی 6

مدیاموتور به عنوان نماینده محصولات ام‌جی در ایران، در ابتدا با دو مدل سوالیه 550 و امی‌جی 6 وارد بازار شد، سپس با عرضه ام‌جی 350 و ام‌جی 3 سبد محصولات خود را تکمیل کرد، همچنین با عرضه مدل GS نیز به بازار کراس‌اوورها وارد شد که البته د رمقایسه با سایر محصولاتش نتوانست فروش بالایی را تجربه کند. ا‌م‌جی GT نیز آخرین محصول از این شرکت است که اخیرا با تعداد محدودی وارد خیابان‌ها شده است.

ام جی 6

ام جی 6

اما MG 6 که با دو نسخه GT و مگنت به بازار عرضه شد، یکی از محصولات موفق این شرکت بود که در مقابل رقبای نام‌برده توانست آمار فروش خوبی را از خود به‌جا بگذارد. این مدل که از سال 2012 به بازار عرضه شد، تاکنون توانسته مشتریان زیادی را باتوجه مشخصات فنی خوب و امکانات رفاهی مناسبی که دارد، متقاعد به خرید کند. از همین رو می‌توان نمونه‌های مدل 2012 تا 2015 این خودرو را با قیمتی حدود 63 تا 107 میلیون تومان خریداری کرد. اما نکته‌ای که درخصوص این خودرو وجود دارد، عرضه نسخه فیس‌لیفت آن بوده که باتوجه به ظاهر بروزتر و اسپرت‌تری که دارد، در مقایسه با نسل قبلی خود از شانس بالاتری برخوردار است. نمونه فیس‌لیفت این خودرو که از 2016 وارد بازار شد، اکنون با قیمتی حدود 105 تا 117 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. اما نکته‌ای که درخصوص بازار کارکرده MG وجود دارد این است که رقبای کره‌ای آن باتوجه به مقبولیت بیشتر و البته خدمات پس‌ از فروش بهتر، بازار بهتری داشته و با افت قیمت کمتری معامله می‌شوند. به عنوان مثال الانترا مدل 2014 با کارکردی حدود 40 هزار کیلومتر، قیمتی حدود 115 میلیون دارد. همچنین کیا سراتو با مشخصات فنی مشابه نیز با قیمتی حدود 115 تا 120 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. که این نشان از افت قیمت کمتر آن‌ها دارد، البته باید درنظر داشت که قیمت ام‌جی از موارد یاد شده نیز پایین‌تر است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان