ویدئو: طرز تهیه دسر پانانات با پاناکوتا

پاناکوتا یا Panna cotta یک پودینگ ساده است که با لبنیات غلیظ شده همراه ژلاتین تهیه می‌شود.این دسر یک دسر ایتالیایی است

ویدئو: طرز تهیه دسر پانانات با پاناکوتا

پاناکوتا یا Panna cotta یک پودینگ ساده است که با لبنیات غلیظ شده همراه ژلاتین تهیه می‌شود.این دسر یک دسر ایتالیایی است. پاناکوتا به ایتالیایی به معنی خامه ی پخته شده است، زیرا در گذشته با کمک خامه غلیظ آن را درست می‌کردند.
دسر پاناکوتا در بین مردم محبوبیت زیادی کسب کرده است و یکی از دسرهای خوشمزه‌است که امروزهه در بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها یافت می‌شود.
برای تزئین و مزه دار کردن پاناکوتا می‌توانید از گزینه‌های بسیاری از جمله آجیل، میوه، پودر دارچین یا هر چیز دیگری که مطابق میل شماست استفاده کنید و همین مسئله است که پاناکوتا را به یک دسر فوق‌العاده و هیجان انگیز تبدیل کرده است. 

مواد لازم برای پانانات: 

  • یک عدد پاناکوتا کاله (بیشتر بدانیم)
  • 10 گرم ژلاتین
  • 300 گرم کیک اسفنجی
  • یک چهارم فنجان گردو خرد شده 
  • نصف فنجان خلال بادام 
  • 100 گرم شکر
  • 150 گرم خامه
  • 50 گرم کره

طرز تهیه پانانات با استفاده از پاناکوتا

پاناکوتا را به صورت قالبی از جعبه خارج کنید و دو اسلایس از آن ببرید و داخل یک قابلمه که روی حرارت گذاشته‌اید بریزید و آن را هم بزنید و اجازه دهید تا کامل آب شود. سپس ژلاتین را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

در مرحله‌ی بعدی کیک اسفنجی را پودر کنید و آن را درون یک کاسه بریزید و مخلوط پاناکوتا و ژلاتین را درون آن بریزید و خوب هم بزنید.

یک ورق روغنی را درون یک ظرف بگذارید و مخلوط به دست آمده را روی آن بریزید و با چاقو روی سطح ظرف پخشش کنید و روی آن را صاف کنید و به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید.

گردوهای خرد شده و خلال بادام‌ها را درون یک تابه بریزید و آنها را کمی تفت دهید.

درون یک تابه‌ی دیگر شکر را بریزید و بعد از اینکه شکرها به حالت کاراملی در آمد خامه و کره را به آن اضافه کنید و اجازه دهید خامه و کره آب شوند و سپس این مخلوط را خوب هم بزنید.

مخلوط پانا کوتا را از یخچال خارج کنید و مخلوط شکر و خامه و کره را روی آن بریزید و سطح آن را صاف کنید سپس گردوها و خلال بادام‌ها را روی آن بریزید و باز هم برای یک ساعت در یخچال قرار دهید.

بعد از یک ساعت آن را از یخچال خارج کنید و به ظرف سروتان انتقال دهید و از خوردن آن لذت ببرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان