رئیس کل دادگستری گلستان در گفت وگو با میزان خبرداد

افزایش بازدید قضات از زندان‌ها/ استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از افزایش بازدید قضات از زندان‌های این استان خبرداد و گفت: بازدید قضات از زندان، رویکرد آن‌ها را نسبت به مجازات حبس تغییر و آنان را به استفاده از آرای جایگزین زندان ترغیب می‌کند.

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از افزایش بازدید قضات از زندان‌های استان خبرداد و گفت: بازدید قضات از زندان، رویکرد آن‌ها را نسبت به مجازات حبس تغییر و آنان را به استفاده از آرای جایگزین زندان ترغیب می‌کند.

وی افزود: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و افزایش بازدید از زندان‌ها یکی از علل کاهش جمعیت کیفری استان در سال‌های اخیر است.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان در ادامه از تدوین برنامه زمانبندی بازدید قضات دادسرا‌ها، دادگاه‌های کیفری و تجدیدنظر از زندان‌های استان هم خبر داد و گفت: همه حوزه‌های قضایی موظف هستند این برنامه زمانبندی را تدوین و به دبیر خانه کاهش جمعیت کیفری این استان ارسال کنند.

وی تصریح کرد: برای شتاب بخشی رسیدگی به امور زندانیان، دو قاضی اجرای احکام نیز به عنوان قاضی ناظر زندان در زندان‌های گرگان و گنبد کاووس مستقر شده اند و امور زندانیان مانند، اعطای مرخصی و اشتغال به کار و همچنین شرکت در جلسه‌های مربوط به زندانیان در زندان‌های گرگان و گنبد کاووس را انجام می‌دهند.

به گفته هاشمیان با این اقدام از چندگانگی در امور مربوط به زندانیان در حوزه‌های قضایی مختلف جلوگیری و روند رسیدگی به امور زندانیان سریع‌تر می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان