باکس آفیس: Last Jedi و Jumanji در تعطیلات کریسمس فرمانروایی می‌کنند

«جنگ ستارگان: آخرین جدای» Star Wars: The Last Jedi و «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» Jumanji: Welcome to the Jungle بزرگ‌ترین برندگان ضیافت باکس آفیس تعطیلات بودند، در حالی‌که در طرف دیگر میز مهمانی کریسمی، «کوچک کردن» Downsizing الکساندر پین Alexander Payne و فیلم کمدی  «پدران جایگزین» Father Figures در تقلا هستند.

«جنگ ستارگان: آخرین جدای» Star Wars: The Last Jedi و «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» Jumanji: Welcome to the Jungle بزرگ‌ترین برندگان ضیافت باکس آفیس تعطیلات بودند، در حالی‌که در طرف دیگر میز مهمانی کریسمی، «کوچک کردن» Downsizing الکساندر پین Alexander Payne و فیلم کمدی  «پدران جایگزین» Father Figures در تقلا هستند.

 

البته این موضوع نیز قابل توجه است که در روز یکشنبه تماشاگران سینما کمتر هستند، چون مردم در حال آماده شدن برای جشن کریسمس هستند. اما پس از آن در دوشنبه، مردم بعد از این‌که هدیه‌های کریسمس را باز کردند و جشن تمام شد دوباره به سینماها سرازیر خواهند شد.

 

فیلم «آخرین جدای» The Last Jedi از دیزنی Disney و لوکاس فیلم Lucasfilm در این آخر هفته‌ی طولانی (از جمعه تا دوشنبه) فروش 100.7 میلیون دلاری از 4232 سالن سینما را رقم زد و جمع فروش داخل آمریکا را برای خود تا آخر روز کریسمس، به 397 میلیون دلار رساند. در یکشنبه، پس از آن‌که 75.1 میلیون دلار در 54 مارکت خارجی فروخت، جمع فروش جهانی این فیلم به 745.5 میلیون دلار رسید که دیزنی را برای بار دوم به سطح باکس آفیس جهانی بالای 6 میلیارد دلار رساند، دستاوردی که هیچ استودیوی دیگری به آن دست نیافته است.

«جومانجی: به جنگل خوش آمدید» Jumanji: Welcome to the Jungle که پیروزی بزرگی برای سونی Sony بود، در شش روز اول اکران خود به بیش از 64 میلیون دلار فروش — این فیلم روز پنجشنبه در کنار «برترین شومن» The Greatest Showman اکران شد — از 3765 سالن سینما دست یافته و در جایگاه دوم قرار گرفت. این نسخه‌ی جدید با بازی دواین جانسون Dwayne Johnson,، جک بلک Jack Black، کوین هارت Kevin Hart، کارن گیلان Karen Gillan، نیک جوناس Nick Jonas، و بابی کاناوال Bobby Cannavale، بیست و دو سال پس از «جومانجی» Jumanji اصلی به نمایش درآمده و مجموعه‌ای جدید را برای سونی Sony به وجود آورده است. داستان درباره‌ی سه بچه است که به بازی ویدیویی جومانجی منتقل شده و در آن‌جا تبدیل به آواتار شده‌اند.

 

رئیس بازاریابی و پخش جهانی سونی، جاش گرینستاین، گفت:

هر روز فروش این فیلم بهتر از روز قبل می‌شود. اگر به دنبال سرگرمی مناسب تعطیلات هستید، «جومانجی» فیلم مناسب شماست. ایده‌ی تغییر بدن بسیار جدید و سرگرم‌کننده به نظر می‌رسد.

«جومانجی: به جنگل خوش آمدید» برای مخاطبان مرد جذابیت زیادی داشت (56 درصد)، در حالی‌که 55 درصد مخاطبان زیر 25 سال سن داشتند، که این نشان‌دهنده‌ی عملکرد خوب این فیلم در میان خانواده‌هاست. در سطح بین‌المللی هم این فیلم با فروش 49.5 میلیون دلاری از 27 مارکت اول خود شروع خوبی داشت، از جمله فروش استثنایی 10.1 میلیون دلار در آمریکا و 14.8 میلیون دلار در آسیا، به جز چین که هنوز در آن اکران نشده است.

پیروز دیگر میدان تعطیلات کریسمس «آوازخوان حرفه‌ای 3» Pitch Perfect 3 از یونیورسال Universal بود، که در چهار روز پس از اکران خود در جمعه، فروش 27 میلیون دلاری از 2447 سالن سینما را رقم زد. این فیلم که در آخر هفته 20.5 میلیون دلار فروخت، در جایگاه سوم قرار گرفت. 69 درصد تماشاگران این فیلم خانم‌ها بودند در حالی‌که 57 درصد مخاطبان زیر 25 سال سن داشتند.

«آوازخوان حرفه‌ای 3» Pitch Perfect 3 در خارج از آمریکا در اولین مارکت‌های خود اکران 9.8 میلیون دلاری را تجربه کرد و در دوشنبه به جمع فروش جهانی 36.8 میلیون دلار رسید. ستارگان همیشگی این مجموعه، آنا کندریک Anna Kendrick، ربل ویلسون Rebel Wilson، هیلی استاینفلد Hailee Steinfeld، بریتنی اسنو Brittany Snow، آنا کمپ Anna Camp، هانا می لی Hana Mae Lee، استر دین Ester Dean، الکسیس نپ Alexis Knapp، کریسی فیت Chrissie Fit، کلی جکل Kelley Jakle، شلی رگنر Shelley Regner، الیزابت بنکس Elizabeth Banks، و جان مایکل هیگینز John Michael Higgins همگی در «آوازخوان حرفه‌ای 3» گرد هم آمده‌اند.

«برترین شومن» The Greatest Showman از فاکس Fox و چرنین Chernin با بازی هیو جکمن Hugh Jackman در نقش مدیر سیرک پی. تی. بارنام P.T. Barnum ساخته شده است. این درام بیوگرافی که مایه‌هایی از موزیکال هم دارد با فروش 18.1 میلیون دلاری از 3006 سالن سینما، از جمله 8.6 میلیون دلار فروش در آخر هفته‌ی سه روزه، در جایگاه چهارم قرار گرفت و پایین‌تر از انتظارات ظاهر شد.

رئیس پخش داخلی فاکس Fox، کریس آرونسون، با اشاره به این‌که «برترین شومن» The Greatest Showman قرار بود در 25 دسامبر اکران شود، گفت:

ما همیشه می‌خواستیم در روز کریسمس اکران کنیم. این زمانی است که مخاطب هدف ما، خانم‌های مسن‌تر، در دسترس‌تر خواهند بود.

«برترین شومن» و «آخرین جدای» امتیاز A در سینمااسکور دریافت کردند، در حالی‌که «جومانجی» و «آوازخوان حرفه‌ای 3» امتیاز A- کسب کردند. «آوازخوان حرفه‌ای 3»، «کوچک کردن» Downsizing و «پدران جایگزین» Father Figures در روز جمعه اکران شدند.

«کوچک کردن» Downsizing که بلندپروازانه‌ترین پروژه کارگردانش الکساندر پین، تا به امروز به شمار می‌رفت در اکران خود شکست خورد و در جایگان هفتم جدول قرار گرفت. گویا حتی استفاده از مت دیمون به عنوان بازیگر اصلی هم برای جذب تماشاگران به این فیلم کافی نبوده است.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر