معرفی بازی ایرانی خاله قزی: در جستجوی بچه‌ها ؛ دود از کنده بلند میشه!

حال شاهد عرضه یک بازی موفق دیگر در سبک رانر با نام  خاله قزی: در جستجوی بچه‌ها هستیم که توسط تیم توسعه دهنده آنو استودیو ساخته و پرداخته شده است

معرفی بازی ایرانی خاله قزی: در جستجوی بچه‌ها ؛ دود از کنده بلند میشه!

 انتخاب یک سبک مناسب، الهام گیری از داستان‌های معاصر و قدیمی ایرانی و ترکیب مناسب این دو با کمی چاشنی صداگذاری و جلوه‌های بصری می‌تواند صددرصد موفقیت یک بازی ایرانی در میان مخاطبین خود را تضمین کند و این فرمول مهم اخیرا بدست اکثر بازی سازان ایرانی رسیده است و همواره شاهد استفاده از آن و عرضه عناوین متنوع و مختلف زیادی هستیم که خصوصیات مشترک یکسانی دارند و این جزئیات آن‌ها هستند که تفاوت بزرگ میان این عناوین را ایجاد می‌کنند. اخیرا در سبک رانر شاهد عرضه بازی فوق العاده‌ای بودیم، “بدو دهقان بدو” قطعا یکی از برترین عناوین رانر ایرانی است که با بهره‌گیری از داستان دهقان فداکار و استفاده مناسب از این بستر حاضر و آماده به همراه مکانیزم‌های گیم‌پلی جذاب و جلوه‌های بصری و طراحی شیرین خود توانست به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند.

حال شاهد عرضه یک بازی موفق دیگر در سبک رانر با نام  خاله قزی: در جستجوی بچه‌ها هستیم که توسط تیم توسعه دهنده آنو استودیو ساخته و پرداخته شده است. همانطور که از نام بازی مشخص است، باز هم یک استفاده مناسب از فرمول موفقیت را مشاهده می‌کنیم که در مرحله اول با بهره‌گیری از داستانی قدیمی و مشهور از ادبیات کودک ایرانی و در مرحله دوم با گیم‌پلیی جذاب و سرگرم‌کننده به راحتی توانست در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران بدرخشد و برنده دیپلم افتخاری بهترین بازی سکو بازی شود. خاله قزی پیرزنی 120 ساله است که در شادی آباد زندگی می‌کند، حال این روستای شاد داستان ما مورد تهاجم عده‌ای شغال قرار میگیرد و این شخصیت‌های منفی داستان تمام بچه‌های آبادی را می‌دزدند. خاله قزی برای نجات دادن بچه‌ها عازم ماجراجویی بزرگ خود می‌شود و شما را در این سفر خطرناک با خود همراه می‌کند. داستان بازی ساده، کوتاه، آشنا و مناسب برای یک بازی در سبک رانر است. خاله قزی محبوب کودکان اینبار وارد رقابتی سرعتی و پر زد و خورد با شغال‌هایی می‌شود که آماده برای کشتن او هستند!

همچون بسیاری از عناوین رانر دیگر، کارکتر خاله قزی: در جستجوی بچه‌ها خودش حرکت می‌کند و نیاز به کنترل او ندارید، از همین حیث دیگر امکان برگشتن به عقب یا صبر کردن نیست و باید همواره به مسیر خود ادامه دهید. بازی تنها یک دکمه برروی صفحه دارد که دو استفاده می‌توان از آن کرد. با اولین لمس کارکتر بازی به هوا پریده و از این طریق می‌توانید از روی موانع و شغال‌ها بپرید یا با ضربه زدن به سر آن‌ها باعث از بین رفتنشان شوید. هنگامی که در هوا هستید، می‌توانید با یکبار دیگر لمس کردن دکمه به سرعت به زمین بیایید و از این طریق مکان فرود خاله قزی را دقیق‌تر هدف گیری کنید و دشمنانتان را بدون از دست دادن فرصت از بین ببرید. اما اولین مشکل بازی نیز همینجاست، شاید اگر بجای فرود ناگهانی خاله قزی با لمس دوباره این دکمه شامل Double Jump یا پرش دوباره بودیم رد کردن مراحل و طراحی مراحل بازی نیز خلاقانه‌تر و مفیدتر می‌شد. اما تنها کاری که حین پیشروی در بازی انجام می‌دهید پریدن نیست، بلکه یکی از برترین خصوصیات خاله قزی: در جستجوی بچه‌ها امکان تعامل با محیط در آن است، بدین طریق که می‌توانید با لمس کردن شغال‌ها چوب دستی خاله قزی را به سمت آن‌ها پرتاب کنید تا از این طریق آنان را از بین ببرید، یا برای مثال با لمس کردن برخی موانع آنان را جابجا کنید یا تغییر دهید و از این طریق مسیر را برای پیشروی بیشتر باز کنید.

درحال حاضر بازی تنها دارای یک مرحله است که هربار تجربه آن می‌تواند شما را در مکانی متفاوت قرار دهد و شما همیشه از یک نقطه تکراری بازی را شروع نمی‌کنید. اما این مسئله نیز نمی‌تواند بازی را از خسته کننده شدن محیط آن نجات دهد و پس از مدتی به شدت نیاز به یک محیط جدید با امکانات و راه‌های متنوع بیشتر برای تعامل با محیط و چالش‌های پیچیده‌تر را احساس می‌کنید. البته تیم سازنده بازی قول اضافه شدن محیط‌ها و مراحل متنوع‌تری را طی بروز رسانی‌های آتی خاله قزی: در جستجوی بچه‌ها داده است، پس باید منتظر باشیم و به امید اضافه شدن محتوای بیشتر از فقر و نبود محتوای مناسب حال حاضر بازی چشم پوشی کنیم. طراحی محیط و جلوه‌های بصری بازی تاحدودی شما را به یاد عنوان مشهور و محبوب رانر جهان یعنی Rayman می‌اندازد که می‌توان از آن به عنوان یکی از موفق‌ترین عناوین سال‌های اخیر سبک رانر یاد کرد. طراحی محیط و لول بازی بسیار مناسب یک بازی رانر است و بصورت مداوم شاهد تکرار قسمت‌های مختلف آن در طی یک بار پیشروی در بازی خواهید بود. جلوه‌های بصری بازی نیز چشم نواز و رنگارنگ است. محیط‌های بازی با یک بکگراند زیبا و آبجکت‌ها و فضاسازی بومی و فانتزی زیبایی تشکیل شده است که از حیث آن را جزو یکی از برترین بازی‌های یک سال اخیر ایرانی کند. برای پیشروی ساده‌تر در بازی می‌توانید از چهار قابلیت‌ درنظر گرفته شده مانند خشم قزی (که باعث می‌شود از آسمان صاعقه زده شود و دشمنانتان را نبود کند) یا سپر نورانی (که باعث می‌شود برای مدتی ضد ضربه شوید) و… استفاده کنید. این قابلیت‌ها تعداد محدودی دارند و درصورت تمام شدن می‌توانید آنان را از فروشگاه و با استفاده از سکه‌های درون بازی خریداری کنید. همچنین امکان ارتقاء و بهبود این قابلیت‌ها نیز وجود دارد که از طریق همین سکه‌ها و از طریق منوی مخصوص ارتقاء قابل انجام است.

درنهایت به بخش صداگذاری و موسیقی خاله قزی: در جستجوی بچه‌ها  می‌رسیم که باز هم طبق همان فرمول موفق عناوین ایرانی عمل کرده است و با استفاده از یک موسیقی متن سنتی و مناسب با فضای بازی می‌تواند به خوبی کاربران را از زیاد کردن صدای تلفن خود و شنیدن موسیقی متن آن راضی کند. صداگذاری بازی نیز بسیار حرفه‌ای انجام شده و برای آن از دوبلورهای مشهوری همچون خانم شوکت حجت و آقای منوچهر آذری استفاده شده است. شما می‌توانید خاله قزی: در جستجوی بچه‌ها را بصورت رایگان از فروشگاه کافه بازار دریافت کنید و درصورت علاقه و برای حمایت از تیم سازنده آن، از پرداخت درون برنامه‌ای استفاده کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر