ماهان شبکه ایرانیان

باب گیوِنز، انیماتور کاراکتر «باگز بانی» در سن ۹۹ سالگی درگذشت

باب گیوِنز، یکی از شاخص‌ترین افراد صنعت انیمیشن در سن ۹۹ سالگی درگذشت؛ وی در بیست‌و‌سوم آذرماه به دلیل نارسایی تنفسی شدید جان خود را از دست داد. این خبر به تازگی توسط دختر گیوِنز، یعنی ماریانا تایید شده است.

باب گیوِنز، انیماتور کاراکتر «باگز بانی» در سن 99 سالگی درگذشت

باب گیوِنز، یکی از شاخص‌ترین افراد صنعت انیمیشن در سن 99 سالگی درگذشت؛ وی در بیست‌و‌سوم آذرماه به دلیل نارسایی تنفسی شدید جان خود را از دست داد. این خبر به تازگی توسط دختر گیوِنز، یعنی ماریانا تایید شده است.

گیونز در طول دوره‌ی کاری‌اش (که بیش از 60 سال به طول انجامید) با کمپانی‌های مشهوری چون دیزنی، برادران وانر و هانا-باربرا همکاری داشته است.

در سال 1937 دیزنی وی را به عنوان یک ناظر کیفی برای کارتون‌های «سفید برفی» (Snow White) و «دونالد داک» (Donald Duck) انتخاب کرد. در سال 1940 گیونز به کمپانی برداران وانر رفت و به طراحی دوباره‌ی کاراکتر معروف «باگز بانی» مشغول شد. «مجله‌ی انیمیشن» (Animation Magazine) در وصف او نوشته است:

«یکی از مهم‌ترین اتفاقات دوران کاری گیونز در سال 1940 به وقوع پیوست؛ هنگامی که تِکس اِیوِری از او خواست تا طراحی یک کاراکتر جدید را بررسی کند: خرگوشی خاکستری که ظاهرش برای یک کارتون «بزن‌بکوب» (Slapstick) بیش از حد مهربان بود. طرح های جدید گیونز باعث شدند تا این کاراکتر نقش اصلی مجموعه‌ی «لونی تونز» (Looney Tunes)  را تصاحب کند و به شهرت برسد.»

علاوه بر «باگز بانی»، گیونز در طراحی کاراکترهای انیمیشن‌هایی چون «تام و جری»، «دافی داک»، «پاپ آی/ملوان زبل» و «آلوین و سنجاب‌ها» نیز دست داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان