در ادامه بررسی بودجه ۹۶ صورت گرفت؛

اختصاص ۵۰ هزار میلیارد ریال به طرح‌های قطار شهری در سال ۹۶

مجلس ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل انتشار اوراق مشارکت به تکمیل طرح‌های قطار شهری در سال ۹۶ اختصاص داد.

اختصاص 50 هزار میلیارد ریال به طرح‌های قطار شهری در سال 96

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز و در ادامه بررسی بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه 1396 کل کشور، با تصویب بند «د» تبصره 5 لایحه بودجه، 50 هزار میلیارد ریال از محل انتشار اوراق مشارکت به طرح‌های قطار شهری در سال آینده اختصاص دادند.

بر اساس این بند «به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها اجازه داده می‌شود به طور مشترک یا انفرادی با رعایت قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران و با تائید وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) تا سقف 50 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت و صکوک اسلامی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط شهرداری‌ها منتشر کنند.

حداقل 50 درصد از سقف اوراق موضوع این بند به طرح‌های قطار شهری اختصاص می‌یابد. تضمین بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های قطار شهری به نسبت 50 درصد دولت و 50 درصد شهرداری‌ها و تضمین 50 درصد سهم دولت بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور است.

میزان سپرده نزد بانک مرکزی و بانک‌های عامل موضوع این بند حداکثر 5 درصد تعیین می‌شود.

شهرداری‌هایی که مدارک مورد نیاز را تا پایان سال 1395 به بانک مرکزی تحویل داده‌اند، می‌توانند از اوراق مشارکت فروش نرفته سال‌های قبل استفاده کنند.»

این بند با 147 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر