تاکید دادستان کل کشور بر تقویت فعالیت‌های فرهنگی در قوه قضاییه

دادستان کل کشور بر تقویت فعالیت‌های فرهنگی در قوه قضاییه با دو رویکرد فرهنگ سازی درونی و بیرونی تاکید کرد.

تاکید دادستان کل کشور بر تقویت فعالیت‌های فرهنگی در قوه قضاییهبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور عصر امروز در جلسه راهبردی شورای فرهنگی قوه قضاییه که با حضور معاون فرهنگی دستگاه قضایی و به میزبانی دادستانی کل کشور برگزار شد، با تاکید بر ضرورت انجام کار فرهنگی در دستگاه قضایی اظهار کرد:دستگاه قضایی نیاز به آسیب شناسی درونی و بیرونی دارد و در حال حاضر که دشمن با جدیت و به هر طریقی درصدد ضربه زدن به قوه قضاییه است، انجام کار فرهنگی و تدوین استراتژی فرهنگی مناسب به منظور فرهنگ سازی درونی و بیرونی بسیار ضروری است.

دادستان کل کشور با تاکید بر لزوم انجام هر چه بیشتر امور فرهنگی در دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌ها با توجه به ظرافت‌ها و حساسیت‌های آن، به استناد روایتی از پیامبر اکرم (ص) انجام کار‌ها و پیشبرد امور منطبق با دو رکن اساسی علم و دانش و عقل، منطق و تدبیر را بسیار مهم و حیاتی خواند و افزود: فرهنگ مجموعه‌ای به هم پیوسته از امور مورد نیاز زندگی فردی و اجتماعی انسان است که ارتقای آن قطعا نیازمند تدبیر، درایت و آگاهی است و در دستگاه قضایی نیز هر چقدر فرهنگ سازمانی و دینی و فرهنگ کار را افزایش دهیم، باز هم جا دارد و باید تلاش کنیم.

وی تاکید کرد:افردای مثل ما که دوران قبل از انقلاب را دیده ایم و پس از انقلاب را نیز درک کرده ایم، می‌دانیم که کار‌های فرهنگی بسیار خوبی پس از انقلاب انجام شده است و البته در این راه هزینه‌های بسیار نیز پرداخت کرده ایم و بسیاری از بزرگان دین و جامعه را از دست داده ایم با این حال باید بیش از پیش تلاش کرد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد:باید بیش از گذشته در امور فرهنگی تلاش کنیم و این البته به معنای نادیده گرفتن زحمات عزیزان نیست. در دستگاه قضایی نیز باید برای انجام کار فرهنگی هم نیمه خالی لیوان و هم نیمه پر را ببینیم و برای جبران کاستی‌ها و تقویت ارزش‌ها تلاش کنیم.

این مقام قضایی با اشاره به برخی هجمه‌ها علیه دستگاه قضایی گفت: این هجمه‌ها و توطئه‌ها از صلابت و قدرت دستگاه قضایی نخواهد کاست و البته وظیفه بخش فرهنگی دستگاه قضایی برای مقابله با این هجمه‌ها و روشنگری افکار عمومی و دفع سموم و نیش‌هایی که به قوه قضاییه می‌زنند بسیار مهم است.

دادستان کل کشور با قدردانی از زحمات و تلاش‌های معاونت فرهنگی قوه قضاییه تاکید کرد:قوه قضاییه باید ارتباط مناسب و بیشتری با افکار عمومی ایجاد کند و فرهنگ سازی بیرونی باید تقویت شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری همچنین بر تقویت اطلاع رسانی قوه قضاییه در کنار انجام امور فرهنگی تاکید کرد و گفت: به هرحال به صورت طبیعی نیمی از مراجعان به دستگاه قضایی که رای علیه آنان است از ما ناراضی خواهند بود، اما باید دستگاه قضایی به گونه‌ای آسیب شناسی کند و به گونه‌ای با مردم مرتبط باشد که مردم با تلاش‌ها و واقعیت‌های کار‌های انجام شده آشنا شوند.

ضرورت انجام کار فرهنگی در دستگاه قضایی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر