رحمانى فضلى:

کشف مواد مخدر ٩ درصد افزایش یافته است/ مبارزه با مواد مخدر عزمى جهانى مى‌طلبد

وزیر کشور گفت: مبارزه با مافیاى مواد مخدر کار یک یا چند کشور نیست و مبارزه جهانى را مى‌طلبد.

کشف مواد مخدر ٩ درصد افزایش یافته است/ مبارزه با مواد مخدر عزمى جهانى مى طلبدبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعى باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانى فضلى وزیر کشور در کنفرانس بین المللى تهران علیه مواد مخدر و جرائم سازمان  یافته که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: این براى اولین بار است که مناطق آسیاى غربى و مرکزى و قسمت‌هایى از اروپا که در مسیر بالکان هستند به دور هم جمع شدند.

وى ادامه داد: با توجه به شصتمین کمیسیون موادمخدر ما می‌توانیم نظرات خود را به اشتراک بگذاریم. حضور فعال همه هیئت‌ها نتیجه خوبى خواهد داشت.

وزیر کشور گفت: کشت و تولید و اعتیاد و مخاطراتى چون فقر از عواملى است که این مناطق را در معرض خطرات خود قرار می‌دهد و از آن جا که بیشتر کشورهاى منطقه تولید کننده مواد مخدر هستند، برگزاری این نشست بسیار به موقع است.

رحمانى فضلى گفت: کشت و تولید و توسعه نیافتن منطقه باعث شده که این منطقه تحت حمایت جهانى در مسیر مبارزه با مواد مخدر قرار نگیرد و باید با ایجاد برنامه اى از کشت و تولید مواد مخدر مثلا در کشورى همچون افغانستان جلوگیرى کرد و مافیا را از بین برد.

رحمانى فضلى ضمن اشاره به میزان تولید موادمخدر در افغانستان تصریح کرد: بر اساس گزارشات در افغانستان میانگین تولید موادمخدر در افغانستان ٤٣ درصد افزایش یافته که باعث رفت و آمد از مرزها؛ پولشویى و سو استفاده افراط گرایان است. مبارزه با مافیاى موادمخدر کار یک یا چند کشور نیست و مبارزه جهانى را مى طلبد.

وزیر کشور ادامه داد: کشف و مبارزه با موادمخدر بسیار سخت‌تر و سنگین‌تر از مبارزه با پولشویى است. مبارزه با پولشویى ساز و کارهاى پیشرفته می‌خواهد و جمهورى اسلامى ایران برنامه هاى بسیار خوبى در این مورد دارد.

وى با اشاره به برنامه هاى جمهورى اسلامى ایران در مسیر مبارزه با مواد مخدر گفت: ایران به عنوان اولین کشور در مسیر بالکان که مسیرى جرم خیز است در مقابله با عرضه و تقاضا مواد مخدر با کمک از برنامه هاى دینى خود را در پیش گرفته است. ایران مبادى ورودى و خروجى خود را به منظور ترانزیت مواد افیونى شدیدا کنترل می‌کند.

رحمانى فضلى گفت: در سال ٢٠١٦ ما با حدود ٢ هزار و ٥٠٠ عملیات توانستیم کشف مواد مخدر را ٩ درصد افزایش دهیم. ایران زمینه هاى لازم را براى همکاری‌هاى امنیتى و اطلاعاتى همیشه فراهم کرده است. موفقیت مستلزم همکاری‌هاى هر چه بیشتر است و کشورهاى  فرا منطقه اى نیز باید خود را با ساختار منطقه اى هماهنگ کنند.

انتهاى پیام/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان