ماهان شبکه ایرانیان

«آستانه» آماده رفع تمام سوءتفاهمات با «بیشکک»

رئیس جمهور قرقیزستان که ساعتی پیش برای دیدار با همتای قزاق خود به «آستانه» سفر کرده با «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان دیدار کرد.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور قزاقستان در دیدار با همتای قرقیز خود گفت: «آستانه» آماده حل تمام مشکلات با «بیشکک» است.

رئیس جمهور قرقیزستان که ساعتی پیش برای دیدار با همتای قزاق خود به «آستانه» سفر کرده با «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان دیدار کرد.

رئیس جمهور قزاقستان در دیدار «سورانبای جین بیک اف» رئیس جمهور قرقیزستان گفت : از سفر شما به این کشور خرسند هستم.

وی خاطرنشان کرد: قزاقستان برای حل تمام مسائلی که هئیت قرقیزی به سرپرستی شما مطرح خواهد کرد، آمادگی کامل دارد.

نظربایف ادامه داد: قزاقستان به عنوان یک کشور مستقل در طی 26 سال همواره روند دوستی با کشورهای منطقه به خصوص قرقیزستان را پیش رو داشته و در نظر داشته اقدامی صورت نداده که منجر به ناراحتی این کشور شود.

وی ادامه داد: مقامات کشورهای قرقیزستان و قزاقستان به قدرت می رسند و از قدرت خلع می شوند اما مشترکات بین 2 ملت همواره وجود داشته و خواهد داشت.

نظربایف افزود: وظیفه همه مقامات قزاقستان و قرقیزستان حفظ دوستی میان دو کشور، روابط خوب و انتقال آن به نسل دیگر می‌باشد.

رئیس جمهور قرقیزستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از دعوت قزاقستان از پذیرای مقامات قزاق در بدو ورود تشکر کرد.

جن بیک اف ادامه داد: وظیفه خود دانستم تا پس از کسب کرسی ریاست جمهوری به قزاقستان سفر کنم و از حمایت های آستانه از بیشکک در طول استقلال تشکر کنم.

وی ادامه داد: مردم قرقیزستان و قزاقستان دارای اشتراکات تاریخی ، سیاسی و مذهبی هستند و همواره این 2 کشور دارای روابط نزدیکی بوده اند.

رئیس جمهور قرقیزستان افزود:25 سال از روابط دیپلماتیک دو کشور و از امضای توافق‌نامه دوستی ابدی بین 2 کشور نیز 20 سال گذشته است.

بر اساس این گزارش، مذاکرات نظربایف و جین بیک اف ادامه دارد و سران کشورهای قزاقستان و قرقیزستان در مورد مسائل مختلف از جمله تعیین حدود مرزها به بحث و گفت و گو خواهند پرداخت.

گفتنی است که نخستین دیدار نظربایف با رئیس جمهور جدید قرقیزستان در «مینسک» در حاشیه نشست سازمان پیمان امنیت جمعی یک ماه پیش بعد از مشکلات مرزی دو ماهه صورت گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان